En liten kille..

är du altså Alice.. Iallafall om man nu ska tro det amerikanska testet med 92% säkerhet.. hmmm.. skumt.. jag som var så säker på att du var en liten flicka. Ska bli riktigt spännande att se vad ultraljudet visar, om det nu visar något den 11/1 2011 klockan 11.00. Många elvor där, annars hade jag nog aldrig kommit ihåg datumet.
Helgen har varit bra och aktiv för oss. I fredags var jag med gammal vän på Lady Gaga på Malmö arena. Kul värre och häftig upplevelse att få se en så stor artist live. Storasyster låg hemma sjuk med pappsen och snuvade. Hon behöver verkligen vila just nu för hon är riktigt ordentligt dålig. Utan överdrift vaknar hon en gång i timmen nätterna igenom och hostar så hon klöks och ibland får hon upp en massa slem som kommer ut i sängen.. usch.. riktigt hemskt!
Jag har jättesvårt att fixa när hon är såhär dålig.. kan knappt hantera känslan. Blir så frustrerad att jag kan börja gråta av ren frustration över att inte kunna hjälpa henne. Hon har fått den bästa hostmedicinen som finns att få för barn och ändå hjälper den inte ett dugg. Hon blir så ledsen när hon vaknar och har kräks slem i hela sängen. Jag får oftast sitta med henne en timme när hon vaknar och hålla henne som en bebis i famnen, vagga och sjunga tills hon kopplar av och somnar om. När hon väl gör det kan jag börja gråta av lättnad.. Nej, just nu är det inte lätt atta vara en gammal mamma.. M är fantastisk som pappa i de här situationera. När jag inte klarar mer orkar han och finns där som den klippa jag så väl behöver. Jag kan omöjligt sova brevid henne eftersom jag vaknar av minsta host så vid tolv/ett brukar jag ge upp och gå in och lägga mig i extrarummet för att få sova. M sägeer ingenting om det. han bara ställer upp.. tar storasyster utan minsta gnäll och tröstar och pussar nätterna igenom. Som tur är så verkar det som att hon sover bättre framåt morgonen så då får M några extra timmars sömn. Annars har jag vaknat tidigt och gått upp och tagit henne nu när jag varit ledig fre-sön. Hoppas det blir lite bättre nu i veckan när jag jobbar och M inte kan få någon avlastning på förmiddagen.
Han är fantastisk min man.. älskar honom så det gör ont trots våra snart elva år ihopa..
Igår var mamma och pappa här och hälsade på. Mamma och jag tog en runda på stan medan pappa och M var ute och gjorde ärenden på sitt håll. På kvällen träffades vi hemma igen och åt en suupergod middag ihopa. Mysigt!
Idag tog jag som vanligt lillstrumpan imorse och mysade runt så M fick sova. När han vaknade åkte jag iväg och gjorde en massa ärenden som jag behövt få gjorda. Blev några julkappar, lite kläder till storasyster och en dopgåva till mitt blivande gudbarn lillMolly. Ja.. och så blev det en snabbisfika med finaste vännen och tillika Verasmamsen.
Näe nu har storasyster vaknat måste rusa!
1 kommentar
Lovisa

SPÄNNANDE med en pojke! avis

Synd vi inte hann snacka om det med idag...så mycket att säga, så lite tid :D