Skorven

Vem som är skorven..? Jo det är jag det!
Tillbringade nämmeligen halva dagen idag med att storstäda och packa ihopa och ut i bilen i Degeberga. Väl hemma skulle allt packas ut och in igen, tvättas, golven dammsugas, badrummet städas och sen iväg och handla. Kom efter tre butiker hem igen till en kanonhungrig make och liten fis som ropade maaaat när jag satte tassen innanför dörren.

En middag lagad och undanplockad, femtioelva färdigmonterade leksaker senare och ännu en utrensning bland de gamla leksakerna är vi nu äntligen (nästan..) klara.

Storasyster är ÖVERLYCKLIG över alla nya saker och svävar som på små moln. Springer mellan de olika sakerna med den nya dockvagnen framför sig, en mjuklift med hennes högt älskade docka pappa i och mobiltelefon i handen ivrigt pratandes såklart. Hon är bara såå söt så man kan äta upp henne!

Det trista är att hennes ,mor, dvs. jag, förvandlats till en skorv, dvs, en energilös hålögd trist mams som mest av allt just nu bara skulle vilja gå och lägga mig och stirra i taket. Är helt jekla slut efter dagens eskapader, röd i hela nosen och fortfarande vilt flåsade som värsta klimakterietanten med vallningar.

Gjorde just det man precis INTE ska göra när man är i skorvstadiet och tittade in vad alla andra gör på facebook.. Verkade som att i princip alla hade hur mycket energi som helst och gjorde roliga planer till höger och vänster. De fick inte skorven här hemma att känna sig så mycket piggare kan jag avslöja ;)
Fjantig man är egentligen, jag vet verkligen det, men ibland i skorvstadiet kan man bara inte låta bli.. Maschokistfasoner är precis rätta namnet för detta beteende!

Nä, nu är det sluttramsat för idag! Nu ska jag och choklakartongen gå in i sängen och stirra i taket och på mina fula pensionärstossor.. Det ni det är livet det!

fast såhär pigg var jag när vi åkte hem! Ser inte alls onaturligt eller tillgjort ut va..?



Men vi lämnade iallafall ett perfekt och kliniskt rent hus bakom oss..



Storasyster provade för säkerhets skull att vattenflaskan fungerade som den skulle innan vi åkte.. iskallt som det var åkte vi hem i 29 gradig värme för att hon inte skulle bli sjuk igen..



Näe vetnivad nu är det sängen som gäller!



1 kommentar
Nina Wiklund

Strunta i vad alla andra gör och hinner med och va den där mamman som DU är! Det är vad F kommer ihåg sen, och det är det viktigaste, var här och nu!!!

Gott nytt!