Bebisfunderingar

Läste precis en god väns blogg vill ni se inlägget kan ni titta HÄR
Storasyster satt i mitt knä i godan ro och mumsade hemlagad jordgubbskräm under tiden när hon plötsligt lyckligt och igenkännande utbrast:

"Mammaaas maagee!!"

Bilden hon såg föreställer min väns mage i nionde månaden när hon väntade sin yngsta son. Min mage är än så länge bara i fjärde månaden och tydligen, enligt min dotter, lik en niomånaders maffs.

Fniss.. stor är den visserligen men SÅ stor.. njaaee..
Det är så kul med storasysters små analyser om magen för tillfället. Idag när hon satt på pottan och filosoferade och småbubblade för sig själv sa hon.
"ska hjälpa mamma med pyttebebisen.. Pyttebebisen är jättesnäll.. hjälpa med nappen.. tycker kanske inte om napp.. nä ingen napp.. Mata! Hjälpa med täcke istället..
Efter en tankepaus fortsatte hon "Älskar mamma, pappa, Martinpappan, Ciccimamman och (med ett stort leende) pyttebebisen!"

Sånt gör mig så rörd och lycklig.. Att hon går och funderar på den lilla fisen i mammas mage och till och med kan sitta och fundera på vad hon ska göra och hur det ska bli när den kommer.
Undrar ju ganska ofta själv just nu om hur det ska bli i sommar. Känns lite märkligt, nästan overkligt att tänka så långt fram. Inga andra planera har jag heller att gömma mig bakom. Inga långresor planerade som ska hända innan, inga stora förändringar här hemma.. bara "bara" bebisen vi väntar på. Läskigt..
1 kommentar
Nina Wiklund

Lillsnörpan :)