Andra födelsedagen och första riktiga lucian avklarad!

Så härligt det är med allt sådant som man nästan själva blivit smått trött på innan man fick barn!

Födelsedag blir inte gammal skåpmat längre utan en fantastisk upplevelse full av förväntan, överraskningar, ballonger och presentsnören överallt. Lucia blir inte bara något man upptäcker på morgon-tv's luciatåg och som man jäspigt konstaterat inte är något för mig.. Lucia blev iår istället tidig morgon med förväntansfulla ögon, snubbliga lucianattlinnen och små hårda hemmabakade lussebullar.

Underbart!

Längtar så det kniper till nästa år då vi är fyra i familjen och Alice/Harry får sitta i babybjörnen med stjärngossestrut på huvudet. Tänk att vi ska bli fyra.. det är just sådana här stunder som det går upp för mig och som det riktigt bubblar i magen av lycka!

Det är lite kul just nu med det här att vänta barn.. var man än går känns det som att det dyker upp hemmasnickrade bebissxperter som tar det som sitt mission att upplysa en om att man är gravid och hur det kommer bli när bebis kommer.. Inte på det positiva viset utan mer lite småneggo skrämselaktigt så att jag inte missat att det kommer bli jobbigt.. suuuck.. Det gör mig inte irriterad, nej inte alls, utan mer fnissigt faschinerad över att de på riktigt tror att jag har missat detta faktum och inte tänker på det så gott som dagligen. Faschinerande..

I helgen var det kalas i casa Schön och allt blev precis som det skulle. Fick i sedavanlig tradition reda på av mamma att syster med familj och gudbarn skulle utebli. Precis lagom på kvällen vid halv åtta när all mat var klar och jag stått i köket sedan jag kom hem från jobbet (8-17.30) och lagat mat och tårtor. Bröt faktiskt ihopa.. var så otroligt trött och blev så sårad att hon inte skulle komma och att hon dessutom inte kunde tala om det för mig i tid. 

Men.. vid nio lyckades jag övertala henne att åka med mamma och pappa till slut och tur var väl det. Men ärligt talat så just då var jag så förbannad att jag knappt kunde bli glad utan mest ville be hene dra åt skogen..
Menmen.. hon kom och allt blev bra.. riktigt bra! Min surhet hade gått över och kalaset blev precis ett sådan kalas som storasyster är värd!

Har lite smått dåligt samvete att storasysters bästis med föräldrar inte kunde komma bara. Hade så himla gärna velat att de skulle vara med i lördags egentligen ( och nog därför jag blev så arg på min storayster när hon inte kunde komma..).. Men med vår lilla lägenhet fick det helt enkelt inte plats en enda kotte till i köket och hade de skullat komma hade vi fått hyra bostadsföreningslokalen vilket jag kände att jag inte orkade iår.
Måste bli färdig att ha ett litet extrakalas nästa helg.. sicken bra idé! Ska omedelbums skrida till verket!
Avslutar med en fin bild på storasyster från imorse när vi lussade för pappsen!



0 kommentarer