Första adventshelg

Flisan väckte mig imorse och hade vaknat på världens finaste humör. Vi bestämde oss efter lite morgonmys att spendera morgonen i sängen med just.. frukost på sängen..
Killarna sov och vi gjorde leverpastejsmörgåsar med gurka och till dessert turkisk joggi med jordgubbssylt, sprutgrädde och strössel.. Det sistnämnda lät kanske lite konstigt men var verkligen gott! Flisan åt tre hela portioner (!)
Under tiden vi åt dessert tittade vi på ett program om Teneriffa "två på resa" på Svt play.
Lite lagom när vi började tröttna på att vara ensamma vaknade pappa. Ytterligare en timma senare och tretton timmar efter att han somnat vaknade lillprinsen.




Jag borde kanske skrivit att barnen tittade med lystna blickar på adventskalendern på väggen men ärligt.. det var JAG som gjorde det..
Martin fnissade åt sin fåniga fru och jag tittade med hundögon på honom... Snälla Martin kan inte barnen få öppna bara en liten lucka redan idag.. 
M skrattade igen och sa förstås ja. (skulle bara vågat säga annat..)
Barnen blev vilda fast mest vild blev nog deras mor. Ett muminspel till datorn till Felicia och en simmande uppdragbar dykare till Vincent. Flisan slank snabbt ner framför datorn medan jag och Vincent parkerade oss i badkaret tillsammans. 
Båda paketen blev verkligen uppskattade!







Snart blev det dags att packa ihopa oss för att dra ut på stan. Malmö stad hade julpyntat hela Gustav Adolfs torg och vi behövde både köpa vantar och åka karusell!
Vagnen packades full med nya leverpastejsmackor och bananer och så var vi redo att hit the road.. Blev en helt fantastisk eftermiddag!














;)
0 kommentarer