Det är lite lustigt..

Hur små saker kan betyda så mycket när man är nybliven tvåbarnsmams..

Saker som man i vanliga fall tar lite för givet är så mycket mer klyddigt just nu. Som att få till en riktigt god middag till exempel.. Det var ganska många dagar sedan M och jag satt ner och verkligen åt en "riktig middag" nu.
Ja, alla definierar ju såklart "riktig middag" på olika sätt men för oss är det hemlagat kött/fisk, sås, potatis/pasta och en god sallad.

Ikväll fick vi det, och inte bara det, utan dessutom med helmysigt sällskap! Det var ikväll nämligen premiärdags för familjen Schön att bege sig utanför hemmets trygga fyra väggar för att träffa vänner kvällstid.
Lite spända var vi faktiskt över hur detta skulle gå..

Såklart ville ju inte Vincent äta precis när vi hade tänkt det utan passade lägligt på att bli hungrig lagom tills maten var klar. Men.. vad gör det när man är hos goevänner som varit med förr och vet precis vad de kan hjälpa till med!
Jag bullades lugnt upp med middagen i soffan med helt underbar amningskudde (som dessutom fick följa med hem!) och kunde äta och amma några meter bort från de andra och således ändå vara med i middagspratet. Jag fick dessutom köttet uppskuret i små fina bitar av goaste finaste Maria och kunde sitta och finäta köttet utan att bita neanderthalsbett från som jag brukar..
Underbart och så skönt att känna sig så välkommen, avkopplad och hemma fast att jag i stort sett satt och ammade hela kvällen igenom!

Myspysigt avslut på en härlig dag alltså och lyckad start på tvåbarnsfamiljen Schöns inträde i det sociala kvällslivet igen :))

Dagen idag innehöll annars även; frukost på sängen från världens finaste make, förmiddag i solen.. med världens finaste make (Vincent i skuggan men ändå i mitt knä :), premiärvandring med mr Björn (babybjörn) för att hämta storasyster efter lunch och efter det en sväng Kirseberg runt med avslutningspicnic i Beijers Park och bus på lekan.

Så nej.. det gör inte ont att vara tvåbarnmams och föräldraledig idag heller.. men om ni undrar hur nätterna går..? fråga inte.. ;)
1 kommentar
Nina Wiklund

Låter toppen :)

Men försök att se förbi nätterna, det blir bättre. Jag lovar!!!