Igår

eftermiddags satt mamma och jag och skrattade en lång stund åt allt fruktanslöst fjoffs hon gått igenom..
Det vara bara så underbart befriande att få skratta ihopa åt alltihopa. Mamma ringde iförrgår på min mobil och berättade att de kommit fram till varför hon haft så ont.. Hon hade då fått veta att hon hade fått MINST (de vet inte säkert om det är fler..) tre revben brutna när de gav henne hjärtmassagen. Eftersom de inte kunnat röntga henne innan har de inte kunnat se vad det varit som gått snett.. nu vet de...

Jag blev bara så full i skratt och gråt i en salig röra. Stackars stackars min lilla mams.. hon måste ha så fruktansvärt ont! Ändå är hon emellanåt hur go och fnissig som helst åt hela eländet även om jag såklart förstår att det samtidigt som hon skrattar gör ont på insidan.

Fliset och jag hade iallafall en underbar ledig dag igår tillsammans. Planerna gick som vanligt i stöpet på grund av.. mitt egen fel.. Kände mig überstressad av att inte hinna med allt innan lördag och ställde in planer, ångade mig (TRÖTT jag blir på mig själv..) och då var det för sent.. suck..

Blev istället intensivstädning och en lååång promenad på stan för att handla allt till lördag och därefter en utflyktsfika till Staffanstorp till favvisbebis som börjar nå övre gränsen på bebisskapet.. Efter det hann vi även med en stooorhandling med trött Flisa inför Valborgskalajset.

Väl hemma efter de eskapaderna hade jag så förb.. ONT i kroppen att det blev ryggläge resten av kvällen. Kände mig som en redigt SKRUTTEN vän som egentligen skulle träffat sötnosen Jonna som verkligen ställde upp och ville piffa till mig och ta bilder på magen. Men.. det gick bara inte.. bara att stappla sig in i badrummet lite då och då var smärtsamt under de sena kvällstimmarna och det värsta var väl.. att jag inte hade någon annan än mig själv att skylla..

Ska kompensera fröken och blivande frun på söndag då jag hoppas att hon har tid och lust att ta sig an en utvilad version av mig..

Gårdagens höjdpunkt var nog när Flisan och jag satt på uteserveringen i solen och tuggade i oss vår lunch. Plötsligt krawlar sig Flisan upp i min famn, lägger armarna om mig och trycker sigin med näsan i min famn.. Så satt hon en lång stund och bara njöt, nosade på sin moder och sippade på sin sugrörsdricka.
Lycka.. på så hög nivå att tårarana letade sig fram i ögonvrån på hennes mams. Tänk snart är det inte bara vi längre.. snart finns det ännu en liten gos att överösa med kärlek.

Som vi längtar efter dig Vincent Harry Varg Schön..
2 kommentarer
Nina Wiklund

Skratt är bra för att bearbeta, skönt att höra att ni har det bra tillsammans :)

Vet du? Det finaste en kvinna kan ha runt sin hals är inte ett smycke utan sina barns armar.

Cicci

Åh vad fint.. och så sant..