Mysdag på jobbet

Efter alla trista turer på jobbet var det idag helt underbart att få en sådan där gulddag när jag åter igen kunde känna igen varför jag jobbar med det jag gör. Idag blev det spontant julmys med glögg, pepparkakor och julpyssel med nejlikeapelsiner. Allt på grund av att jag bara skulle knata snabbt in på Malmborgs innan barnen kom för att köpa pepparkakor..
Alla föräldrar sken som solar och barnen i kapp med dem och jag kände glädjen bubbla i magen. Härligt..  Pappor, mammor och barn log och drack glögg som aldrig förr.. Pappor och mammor stod på tårna för att hängla upp julstjärnor och tomtar. 

Det där att få både föräldrar och barn glada och få verklig kvalité när de träffas, det är faktiskt det jag brinner för. Ibland glömmer jag bort det när det händer för mycket trist runtomkring men idag var som sagt den där glöden i maggropen tillbaka igen och ingen var gladare än jag över det.
Ska göra vad jag kan framöver att göra den lilla platsen jag jobbar på lite mer "jag" igen och det såväl för min egen skull som för alla föräldrar och barn!
Imorgon är det jobb igen och det känns riktigt kul.. sug på den.. att tycka att det är kul att gå upp tidigt och jobba till klockan sex en lördagkväll.. hmm.. hormonboost kanske ;)

Efter jobb imorgon är det kalas för hela familjen antingen här eller hos familjen V. Riktigt var det blir vet vi inte förräns imorgon beroende på om familjen V's vardagsrumsgolv blir klart ikväll eller inte.. Men vad gör det bara vi träffas så blir det mys och jag ser verkligen fram emot lite prima helgmys med goa vänner!
0 kommentarer