Oj vilken helg det blev!

I fredags kväll åkte jag och Rebecca en runda till Eko på kvällen efter kvällsmaten och hade urmysigt! Skulle köpa skor men kunde inte förmå mig att köpa Skopunktens urfula billiga skor dessvärre.. Igår var det jobbhelg för min del och öppet hus i Vellinges kommunhus. Det blev jätteroligt! Alla stormtrivdes och Martin och barnen kom och hälsa på. Milton fick provåka bradbill mm. Toppendag blev det! Igår kväll åkte jag en kort runda till min gamla vän Sofia. Hon är så fin.. saknar henne mycket. Vi har jobbat tillsammans i många år men tyvärr inte längre. Imorgon kväll ska jag och Milton åka hem till henne för lite längre mys.
 
På kvällen var det mellomys och frågesport. Barnen vann godis och några småsaker. Det blev en sen kväll men mysig och lååång. Imorse vakande jag och kände mig helskum i kroppen. Har tagit tempen och har 38,3. Fattar inte detta.. har tagit ipren och alvedon och tänker banne mig inte stanna hemma imorgon från jobbet. Det får bara gå helt enkelt. Har BIFF på ttisdag i Malmö vilket jag längtar efter.
 
Nu är Flisan hos en kompis och Vincent pratar med kompis Svante på Facetime. De skall börja gå på Miniorerna denna veckan. Miniorerna är ju kyrkans barnverksamhet som Felicia tidigare gått på. Så härligt att Vincent vill det! Det är väldigt ovanligt att han vill gå på aktivitet och första gången han faktiskt gått (om han nu går...)
 
Milton har sovit länge under tiden jag har städat hela huset, våttorkat golv och tvättat. M har angripit gräsmattan i solen.
 
Ringde 1177 idag angående Vincent som har fortsatt ont i huvudet och minimal höjd temp. Han har haft ont hela veckan i pannan. Blev halvt ihjälskrämd av tanten på 117 som ifrågasatte varför jag inte åkt in med honom tidigare i veckan och jag fick alla nummer till "privata aktörer" på marknade eftersom han behövde kollas upp IDAG. Blev förvirrad och lite skrämd.
 
Ringde jourcentralen i Trelleborg och berättade och bad om deras åsikt. De tänkte som jag så vi avvaktar tills onsdag och har hon fortsatt ont i huvudet då så får vi åka in med honom. Han har till 99,9% bihåleinflammation men det finns inget att göra mer än att avvakta. Ingen pecillin är aktuell ännu. Hoppas det släpper i veckan! Vi håller också på att göra om Vincents rum.. IGEN: Han har jättesvårt att sova i den fina men höga sängen och det håller inte längre. Vi måste få honom att sova där inne nu.. det är verkligen bäst för alla. Han behöver lära sig att känna sig trygg på egen hand igen. Dessutom stör Milton honom och det blir bökigt och mindre sömn för alla. Vi skall flytta in Miltons stora 90cm säng till Vincents rum istället men behöver bli av med den höga sängen. Försöker sälja den på Facebook för 400kr.. köpte den för 350 *skratt*
Håll tummarna!!
0 kommentarer