Piiieh!

Har precis sjunkit ner i soffan och pausar en liten stund. Fiskarna har ju fått pricksjuka och medicinen som köptes igår skulle i. Blev att byta allt vatten i akvariet innan medicinen vilket inte var det lättare. Miltis ville VÄLDIGT gärna hjälpa till 😅 Tog sin lilla tid men nu är allt klart och prickarna är faktiskt redan borta. Vi lade i medicin igår men missade att byta vattnet. Efter bytet fick vi tvätta badrummet för jag dog äckeldöden av att det är parasiter som är de vita prickarna 🤮 var ju tvungen att lägga grejer i badkaret och handfatet.. Miltis dom hjälpt till i Vincents rum blev lite blöt han med så det blev bad för oss både efteråt. Lunchen fick bli sen och nu har jag precis förberett minikalas för Flisans bästis i skolan Alva. Hon är ju hos oss ofta och i lördags följde hon med på vår familjeutflykt till Löddeköpinge. Var helt tomt i söndags när hon inte var med. Nästan en del av familjen och världens snällaste lilla tjej. Så idag blir det minikalas efter skolan. 💙

Milton har börjat säga nya ord och ljud igår och idag. Så spännande! Han förstår och försöker prata. Han bajsade också på pottan igår med pappa. Innan har det bara gått med mig. 

Skolproblemet jobbas det på.. vågar inte säga att det går bättre ännu men ändå det känns ok. Har en sådan klump i magen varje gång jag hämtar men igår var det bara positivt.. hoppas att det håller i sig. Börjar känna igen stämningen hemma igen, mindre bråk och gråt. Men samtidigt är det sena kvällar med svårt att sova fortfarande. Hoppas även det blir bättre snart. 

Ikväll kommer ev Felicias superfina sekretär säljas.. hon vill inte ha den och hennes rum är ju faktiskt hennes rum. Hon har bestämt att hon vill ha en lång skrivbänk längs hela väggen och det kan jag förstå. Lättare att sitta med kompisar och pyssla då. Trångt vid sekretären.. men den är så fin! Synd att vi inte har någon bra annan plats att ha den på. 

Nu har jag nog inte mer att skriva så byebyyyyeee

Lite fixat! Ska fylla kakformarna med vanilj, grädde och hemkokt jordgubbssylt toppat med strössel.. ja och så ska jag tvinga i dem varsin nyttig macka först! Vince är på skolan idag lite längre och är med på den anordnade aktiviteten. Själv ska jag göra ett tappert försök att jobba. Wish me luck 😅

(null)

(null)

0 kommentarer