Resterande dag..

Blev lite gosigare..
Hämtade barnen på skolan och Felicia var helt slut. Hon hade väldigt ont i huvud, nacke och rygg, mage.. överallt..
Vi kom hem och mumsade fika en stund (jag gjorde hemlagad Risifrutti igår med eget experimentrecept och hemmakokt jordgubbssylt! Mums!) innan jag bäddade ner henne i sängen. Efter en stunds vila orkade hon iallafall komma upp och titta på en film med oss andra.
Miltis däckade ju ganska så snabbt. Han hade fått vidgande pupillmedel och hade det tufft med ljuset efter att vi kom hem. Han blev väldigt trött. Vincent och jag hann pyssla lite när han sov och skriva tillsammans. Vincent har börjat skriva och stava! Jag fick ett jättefint kort som han själv skrev på. 
 
Vincent har kommit i kläm de senaste dagarna när Felicia varit så sjuk och Milton håller på att få sina två nya tänder samtidigt. Dvs.. inte jättesugen av att vara mer än två cm från mamma. Igår kände jag att mammahjärtat gjorde ont att Vincent hela tiden fick stå tillbaka så idag frågade jag honom om vi inte kunde hitta på något roligt.
Han blev jätteglad.. så efter kvällsmaten pep vi iväg på shopping på tu man hand. Vincent fullkomligt älskar att shoppa!
 
Vi hade det underbart mysigt och köpte en pokemonmössa, en armyfärgad dödscool overall och två döskallar med godis inför Halloween. Blev verkligen en mysig utflykt. Så mycket vi hann prata och dikutera om. Hann också med ett Milkshakestopp på MC Donalds på vägen hem. 
 
När vi kom hem hade Miltis tagit igen att han inte ätit på hela dagen och energin var på topp. Han sprang som en tok och välte blomkrukor, kastade sig handlöst på golvet och jag hade hjärtat i halsgropen. Till sist gick det inte heller så bra då han snubblade på sin egen tå och trillade med tinningen rakt i den hårda tröskeln. Usch.. blev in inbuktning i skallen och jag blev riktigt ororlig ett tag.. men tack och lov för hur mjuka barn är även i benen verkar det som. Det låter hemskt men efter tio minuter så syntes inbuktningen i huvudet inte mer utan ersattes istället av en fin blå rand.. piiieh.. han hämtade sig också ganska fort så jag tror att han är helt ok!
 
Nu har jag krupit in i våra förråd här uppe och letat fram kläder till barnen som vi sparat/köpt och fått. Nu är alla redo för vintern.. nääästan.. måste ha en jacka till Milton men det tar vi en annan dag!

Vince har bästa filmrummet..

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kvällens flopp.. upptäckte efter 2,5 timme att ugnen inte startat gaaaaaaaah!! Blev kycklingschnitzel och klyftpotatis.. Nu klockan 21.20 nu är den förbaskade grisbiten klar... 😅👏🏻

(null)
0 kommentarer