Tänkte ju köra en lugn dag 😅

Meeen det blir ju sällan som man tänkt sig.. 
Vincents nalle hade redan kommit på posten idag och efter en något katastrofal hämtning på skolan så lovade jag att hämta.. men körde såklart till fel by och postkontor först.. suckZz  Blev minst sagt lite rörigt idag efter att Vincent var jätteledsen vid hämtningen och hela vägen hem då han inte förstått när jag skulle komma och hämta idag.. och sen efter det haveriet hade han jätteont i en tand lilla älskade unge 😢. 
M och jag har en deal att påminna Vincent tydligt och klart vid lämningen på skolan varje dag om när jag hämtar. Vi har ju olika tider varje dag sedan någon vecka tillbaka och för att det ska bli förutsägbart för Vincent så är det ett absolut måste. Han är inte alls van vid fritids och även om vi säger det dagen innan så minns han inte det dagen efter eller blandar ihopa det med andra dagars hämtningar. 
Bara att Martin glömt det nu två dagar i rad..  så igår var Vincent rädd och ledsen och idag grät han vid hämtningen.. Både igår och idag berättade han att han inte vågat äta mellisen för att han väntat på mig och inte vetat varför jag inte hämtat honom... 🙁 blodsocker noll hjälper ju inte heller upp livet... 
Ja jag blev kanske pyttelite lite arg.. om ni undrar.. 
Suck
Som tur är har vi ju världens bästa tandgrannMatilda som hade öppen mottagning ikv efter kvällsmaten och både tittade noga på tanden som gjorde ont, gav tandkräm och massa beröm och penslade bananlack 💃🏻 Två finfina tandsköterskor Iris och  Ruth assisterade också behandlingen 🤗Det var ingen fara med tanden som tur var. Tydligen har V haft en virusinfektion när han fått 6-årstanden som gjort den missbildad i emaljen. Det är det som gör ont! Lösningen blir att vi får åka regelbundet i framtiden och pensla tanden med någon hinna som skyddar.
Vi ska till tandis 5/12 så det känns också bra!  
Sen som plåster på alla sår åkte vi som sagt och hämtade den efterlängtade isbjörnsnallen med vetekudde som hjärta och med lugnande doft... Det var han värd min älskade lille unge 😍 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




0 kommentarer