Misstänker lätt VTVD-stress

Och.. för er som ännu inte är välbekanta med diagnosen så betyder den "Välkommen-Till-Vardagen-Stress". Tider för jobb på nya och gamla arbetet de närmaste veckorna ska synkas med en välbokad mormor samt en överbokad make. Jobb börjar nästa vecka och en början till schema ser klart ut. 
 
 
Om jag ska vara helt ärlig är jag fortfarande ganska chockad över hur bra det känns att gå tillbaka till jobb igen. Har funderat mycket över varför i veckan och det är såklart svårt att svara på själv.. men Milton är så trygg i sig själv samt tidig både fysiskt och psykiskt i sin utveckling. Allt bara fungerar.. han tar för sig, äter bra, sover bra.. leker och älskar alla nya människor han träffar. Han har ett normalt anknytningsmönster och är reserverad när han ska.. och det finns egentligen ingenting som oroar mig med hans förskolestart. Det som känns jobbigt är att inte få vara med honom, Vincent och Flisan jämt.. Såklart är det ju inte tårfritt.. men samtidigt så är det så mycket enklare denna gången än de tidigare. Jag är nog helt enkelt klar med mitt barnfödande och mina föräldraledigheter. Dessutom ska det nya arbetet bli fantastiskt roligt även om jag kommer sakna mina gamla arbetsuppgifter och kollegor..
0 kommentarer