Igår hade jag minsann namnsdag

Och det firades lika högtidligt som när jag var liten. Fast utan paket här hemma.. minns när jag var liten så fick man alltid någon paket. Det var jättmysigt.. så jag tänkte att vi skall också köra på den traditionen här hemma att fira namnsdagar ordentligt.
 
Igår hade vi annars också en riktig fixardag med en massa saker som verkligen behövde göras. Det stressade mig faktiskt en del. Vet knappt hur det bunkat ihopa sig så mycket under veckan men eftersom det hänt så mycket har alla måsten bara skjutits på. Funderade över hur vi i hela världen skulle få allt fixat och kom på en genial idé! Har ni någonsin hört talas om MAKARONKAMPEN....?
 
Makaronkampen går ut på att man får hemliga uppdrag av sin mamma som skall utföras omgående och man belönas då med makaroner, antal satta efter svårigheten på uppdraget.
 
Resultatet blev helt amazing! Det klipptes hår, badades, städades, dukades, tvättades hår, gjordes läxor och my god vilken fart det kan gå i!
 
Vinnaren av makaronipriset kommer att utses under den högtidliga Makaroniceremonin som inträffar efter skolan idag. Vinnarna kommer att bli belönade med 100kr att spendera under helgens semester hos mormor och morfar. Det kommer helt klart att bli fler makaronikamper här hemma..
 
Kan tillägga att det var en riktigt go och glad liten Vincent som hämtades igår dessutom. Han satt och ritade och sa direkt när jag kom "mamma idag har jag haft en riktigt bra dag"! Då gick vi hem och firade med mackor och sockerfri vaniljpudding med vispgrädde!
 
Så fin dag.. avslutade allt med en kanongod middag och en riktigt bra familjefilm som Vincent valde "Askeladden". Filmen var en norsk gammal saga om en fattig bonddräng som räddade en princessa. Riktigt bra! Vi kröp ihopa med filtar och kuddar och gosade allihop. Vincent somnade gott och Felicia sa några ord som fortfarande värmer. Mamma nu ser du ut som en riktigt gosig mamma, du är världens bästa mamma..
 
  (null)

0 kommentarer