Idag

Tar Miltis och jag det lugnt. Miltis har varit uppe en hel del inatt efter gårdagen. Blev nog lite väl fullt ös igår för honom och lite dåligt med sömn. Lite småsnuviga båda två imorse också och jag knatar runt med en saftig skallebank. Lite smågnällig som ni hör *skratt*.
 
Sover ruggigt dåligt just nu och nätterna går åt till att strukturera jobb nu och jobbplaner sen. Vaknar och går in i full planering direkt och har svårt att stänga av. Inatt låg jag mest och funderade över om jag verkligen kommer att klara av att jobba heltid när jag går tillbaka till jobbet. Tänkte ju först det men nu vet jag inte längre. Jag har inte samvete att låta Milton vara på förskolan 7.30-16.30 när han inte ens fyllt två år. Planen är nu sedan 04.30 inatt att försöka gå ner någon timme i veckan. Jag jobbar varje onsdag till 19 vilket ger 3 timmar ca extra att dela ut på de andra eftermiddagarna. Kan jag gå ner 3-4 timmar i veckan kan jag kanske alltid hämta honom klockan 3. Mamma kommer varannan torsdag och hämtar honom vid lunch vilket gör honom helt ledig varannan fredag då jag kan jobba till 16.30 varannan tor och fredag. Måste räkna på hur dags jag då slutar alla de andra dagarna så jag ser hur mycket tid jag behöver gå ner..
 
Japp så håller jag på just nu.. lite förklädd jobbångest i en liten ask 😕
 
Mamma har ju trillat och skadat sig så denna veckan kommer hon inte torsdag/fredag. Men.. hon är helt säker på att hon ändå klarar av att passa storbarnen fre-sön. Jag är lite bekymrad över även detta. Känns som att jag borde säga att hon inte får å andra sidan så vill hon och vem är jag att bestämma över en vuxen människa. Usch det är inte lätt det heller. Men jag litar på att hon säger ifrån om hon inte kan eller orkar. Vilket som funkar för oss. M och jag har planer men inget som inte går att ta med två ytterligare små fisar på. Älskade ungar.. undrar om det inte är mest jag som just nu inte vill lämna bort dem *skratt*. Älskar dem så otroligt mycket alla tre..
 
Just nu sitter jag och väntar på om Flisan skall komma hem eller inte. Hon mailade mig precis och frågade om hon fick stanna kvar på dagens studiehandledning. Hon har varit bekymrad över deras nya sätt att arbeta med stort eget ansvar över planering och struktur. Hon tycker det är jättesvårt.. Så jag hoppas faktiskt att hon stannar!
Vinceprinsen är kvar på skolan till klockan kvart i fyra idag eftersom det är fritidsklubben. Han har såklart valt skapandegruppen så jag misstänker och hoppas att han kommer att ha riktigt roligt!
0 kommentarer