Konstig dag

Idag har verkligen varit en konstig dag från början tills nu. Milton somnade tjugo i tolv inatt och har vaknat fler gånger av allt jobbigt i näsan och halsen. Tycker så förfärligt synd om honom och imorse blev jag uppriktigt ilsk på att han ska behöva ha det såhär. Jag ringde doktorn! 
Doktorn fick lyssna och titta och resultatet är att vi verkar ha en liten pollenallergiker till i familjen. Eller vi vet ju inte eftersom Flisan resultat inte har kommit än. Vi fick ta oss till apoteket och sedan handlade jag lyxfika till mig och barnen. Det blev tunnbrödsrullar med gurka, nallekorv och nallesalami, fyra olika sorters joggi och som dessert maränger med banan, grädde och lite strössel. 
Vi njöt!
Milton piggnade verkligen till efter medicinen men jag har blivit alldeles skadad i mitt förtroende för doktorer så jag vet knappt vad jag skall tro. Funkar det så funkar det.. 
Ieftermiddag har jag och barnen varit ute på promenad med cyklar ner till lekplatsen och sedan en extra promenad. Ikväll ska Flisan dansa som vanligt och vi ska äta spagetti och köttfärssås som redan puttrar på spisen. Ikväll skall det också hända något som i princip aldrig händer. Jag tänker ta ett glas vin. 
Jepp det är helt sant! Bara sådär mitt i veckan utan anledning. 
Jag skall sitta under parasollet och sippa och känna semesteränslan komma över mig. Stackars M får för en gångs skull hämta flickorna i Vellinge. Usch de kommer bli så besvikna.. de älskar när jag hämtar dem och ställer en massa frågor om vad de vill bli när de blir stora, vad som är det pinsammaste de gjort mm mm.. 
Tusan nu tvekar jag på det därade vinet.. Äsch kanske blir samma feeling med hallonsaft *skratt*. Semestern närmar i vilket fall!!
Åh ja just det! Idag hände något otroligt. Martin och jag har tvekat om hur vi skall göra med bilstolen och Milton.. taxi.. tåg från flygplatsen imorgon kväll..... sent. Plötsligt upptäcker M att hans kollega är från Ungern. Plötsligt ringer kollegan ner till En taxichaufför hon känner i Debrecen som kan hämta oss på flygplatsen imorgon kväll MED bilstol till Milton och köra oss till flygplatsen på söndag!!
Haaaaleluja!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


1 kommentar
Sara

Pollenallergi ligger i släkten. Både Agneta och jag har det. Jag har faktiskt tänkt på det, men trodde att läkarna kunde det bättre än jag. Huvudsaken att Milton blir bra!

Svar: Tycker ändå inte att det hjälper direkt på hans snuva. Vi höll upp i Ungern eftersom där var sommar och där var han inte alls snuvig. Men nu kom snuvan igen här hemma. Ska försöka vara noggrann att ge varje dag nu och se om det hjälper bättre.
Cicci