Tufft

Usch idag har jag ingen bra känsla i magen. M och jag grälade igår om ansvarsfördelning hemma och usch vad jag AVSKYR att gräla! 

Jag har väldigt mycket energi och tycker om att planera, fixa och dona. Men ibland kan det bli för mycket 😞 

Det är underbart att ha barnen hemma hela sommaren alla tre men det innebär också ganska mycket fysiskt och psykiskt att rodda runt. Älskar verkligen denna sommar men att rodda precis allt med alla tre barnen samt handla, laga mat, planera, boka, tvätta bil, sköta trädgården, packa in och ut ur bilen, bädda, rodda med barnens aktiviteter 🤕 
Jag behöver hjälp av en man... barnens pappa... jag brukar jämt göra allt och han är van att bli väldigt ompysslad så det blir lätt lite konstigt när jag purknar till och börjar ställa krav. 

Nu har vi ätit bakelser, köpt massor av godis, chips och grillmat. Bra dag blev det idag trots allt. 
Hoppas bara att den ledsna känslan i magen försvinner snart.. 

Nu kör vi vidare, visare, klokare och med massa tillförsikt om att det blir lite bättre ansvarsfördelning hemma 🤗

/surpaddan
0 kommentarer