Miltis och sömn

Är ju en story för sig *skratt*
Milton läggs nu klockan 22 och somnar i min säng genom att ammas. Rubbas matkällan så vaknar han så oftast fixar jag allt under tiden jag ammar dvs jag borstar tänder, tvättar ansiktet mm mm.. Allt finns i sovrummet i en liten piffig korg brevid sängen.. Gud vad tokigt det låter men det fungerar verkligen! Milton sover väldigt lätt när han somnar och kryper runt i sömnen med stängda ögon efter 30 min sömn. Han rullar runt, oinkar, han sätter sig upp å händerna och sedan gnyr han och jag får natta om och om igen. Så håller vi på fram till klockan 2-3 när jag går ner och lägger honom i hans vagn (brevid Martin). Där kan han inte rulla!
Där ger antingen jag eller Martin ersättning så att han somnar om, tar 5 min. Sedan sover jag som en stendöd säl fram tills barnen vaknar och börjar rumla runt kockan 7. I bästa fall somnar jag om och sover till 8 annars är det ganska bra att ha kaffebryggaren redo.. Milton sover oftast till 8-9 då han vaknar med ett himmelskt leende!
0 kommentarer