Just nu..

Sitter med spotify i öronen och tänker att det är så sällan jag skriver nuförtiden. Blir mest bilder som kommer ut.  Tiden är så knapp och det är få minuter som finns över på dagarna. Jag trivs verkligen med allt.. men tiden går så fort på kvällarna! 

Är dock väldigt nöjd med hur allt fungerar. Jag och Milton är ensamma på förmiddagarna och har all tid i världen att bara mysa och vara tillsammans. När klockan blir ungefär 12.30 börjar vi göra oss klara för avfärd och Milton byter från pyjamasen. Hämtar barnen klockan 13.10 på skolan, först Vincent och sedan Felicia. Vi brukar vara hemma ungefär 14.15 vilket kan låta sent men det tar tid att få på kläderna och många fröknar som vill stanna och prata. Ni kanske känner mig. typ ganska snackig. 

Eftersom jag läser samtidigt har vi ju i princip fri hämtning och lämning på fritids men än så länge klarar vi oss med att ha barnen på fritids klockan 07.30-08.00 mån-fre resten är de alltid hemma efter skolan. Efter skolan tar barnen ibland med sig kompisar men för det mesta är det ganska fullt upp ändå. På måndagar brukar både barnen och jag vara ganska så trötta efter helgen och det behövs att vi alla fyra är hemma och tar det lite lugnt efter skolan. På tisdagar tränar Felicia Jazzdans på eftermiddagen i Vellinge. Vi turas om att köra enligt ett körschema med hennes två bästa vänner My och Alva. Även på onsdagen tränar Felicia i Vellinge, Minimusikal. Eftersom hon valt denna träning helt själv har vi ingen att samåka med och det är vi som kör både dit och hem. Torsdagar är fria till att leka med kompisar varannan vecka och den dagen som det funkar bäst. (mormor kommer varannan vecka tor/fre) Nästa vecka ska Felicia leka med kompis Iris och Vincent med kompis Svante om allt funkar som det ska... mycket sjukdomar nu... men planen är så!

Denna veckan har varit helt träningsfri eftersom terminen ännu inte kört igång. I tisdags började skolan och två små trötta barn kom hem från skolan. I onsdags var vi bjudna till kompisar i Dalby men eftersom det ställdes in passade vi på att bjuda in grannarna istället vilket blev en superdupertrevlig kväll. Igår kom mormor vid lunch med tåget och idag kom pappa och hämtade. 

Tänkte att detta inlägg kanske inte är så himlans intressant att läsa men nu när jag läst igenom mina gamla bloggar idag så är det just detta som jag saknar... så detta får helt enkelt bli ett litet tidsschemainlägg! 

0 kommentarer