Denna veckan

Alltså denna veckan går nog till historian som en något kämpig rackare. Det är faktiskt nästan lite lustigt alltihop hur det kör ihopa sig ibland.. 
Allt har löst sig med bil och den kommande ombygnationen i huset nu iallafall. Det är obeskrivligt skönt att kunna skriva detta. Beställde fälgar till bilen idag också och den kommer bli så snygg! Underbart att kunna få en familjebil som dessutom är lite häftig, känns toppen.
Det dåliga samvetet för Flisan har också gått över sedan vi gått igenom vad som behövs göras för att kunna bygga om här på ovanvåningen. Kändes verkligen inte bra att ha lovat henne ett eget rum som julkapp och sedan berätta för henne att vi måste vänta ett år.. huh.. Nej så gör man bara inte. Ikväll ska vi kontakta byggarna för att sätta prelstart i mars/april för det bygget. 
 
Igår kom Vincent hem och hade ont i magen. Han var sådär blekgrå i ansiktet och låg på soffan hela kvällen och ojade över magknip. Igårkväll började min mage att köra och sedan dess har det varit mindre kul här hemma. Vincent som sett fram emot att leka med sin gamla bästa kompis på förskolan, Isak, hur länge som helst och att hälsa på på förskolan.. Vi hade bokat att vi skulle hämta Isak idag och att han sedan skulle vara här hemma hela eftermiddagen/kvällen. Men så blev det inte.. Fick sms imorse av Isaks mamma. Isak hade feber och var hemma med sin storebror och lillebror. Lekdejten ställdes in och jag hade världens mest ledsna pojke här hemma. Tyckte så förfärligt synd om honom. Han hade längtat SÅ mycket.. Bestämde med Isaks mamma att de skulle höra av sig så fort de blir friska så att pojkarna kunde leka. Dagen här hemma är därför väldigt lugn, förutom min mage som låter. Vincent känns helt ok och Milton sover efter att ha kräkts några gånger. Han verkar pigg ändå konstigt nog men allt som ramlar ner ploppar upp. Känns ju oundviktligt nu när vi går in i Vabruari att undvika smittor.. får nog bara gilla läget och bulla upp med nyponsoppa. Skönt att ha varit med förr iallafall så att man inte nojjar. Nästa vecka är smockfull med roligheter så jag är faktiskt lite glad att just denna veckan verkar bli sjukvecka!
Nästa vecka är det middag hos kompisar på måndag, lunch med kompis under veckan dag inte satt än, Vincent ska leka med sin nya kompis på skolan, (som bor 100 meter bort och där vi hälsat på föräldrarna i flera år! Jag är minst lika exalterad som Vincent haha..), vi ska träffa vår nya kompisfamilj med tre barn, mormor kommer som vanligt tor-fre och på lördag ska jag på min spagrej som jag fick i julklapp av Martin, tjohoo!
Nej nu har Miltis vaknat!
0 kommentarer