Dagarna går

Alla räknar ner till jul och jag räknar ned till jobb. Flisan fick vara hemma idag med ont i magen, blek och illamående. Fick hämta julklappen i Skurup ändå vilket blev en fin liten tur på landet. Jag är ju så rastlös i mig själv ibland att jag aldrig orkar titta efter ordentligt vart vi ska så såklart valde jag norregatan istället för norrlandsgatan i Skurup. Tänkte att jag mindes men nope och orkade inte dubbelkolla. Vi hade ju ingen direkt tid att passa heller.. Då hamnade vi några mil fel *skratt*. 
 
Resan började dessutom halvkul när Flis sa att hon mådde illa.. iiii... stannade till och köpte något att tugga på och sedan gick resan faktiskt riktigt bra. Väl framme på rätt gata insåg jag att buren var enorm.. större än förväntat men snygg och i bra skick. Ska se om jag hinner pimpa till den innan Honny flyttar in. Hade varit roligt att få skoja lite med sprayfärg och piffa upp den. Låter inte hamstern-Honny som en snobbig hollywoodfru?! Tycker att då behövs det guld och diamanter...
 
På skolan blev det mindre roligt. Vincent hade varit i bråk idag och eftermiddagen blev först av det mer ledsamma slaget. Vi tränar på impulskontroll hemma med att rita, måla, rollspela och jag försöker få med så många sinnen som det bara går. Det är svårt.. usch vad det är svårt. Lätt att hjälpa andra har jag men när det kommer till det käraste man har i livet då är den en helt annan sak.
 
Vincent kämpar på och ikväll somnade han igen på soffan. Jag har bestämt att det får vara så ett tag nu om det fortsätter att fungera. Ljudböckerna fungerar inte längre utan det har blivit oroligt igen och väldigt sena kvällar med ilska och tårar. Oro som kommer ut på olika sätt bara. Så då får han sova på soffan i vardagsrummet om det gör honom trygg. Igår tog det en liten stund men utan oro och idag somnade han som en stock på tio minuter. Dessutom tidigt! Det var länge sedan han somnade innan klockan nio!
 
Imorgon har vi faktiskt inte så mycket planerat. Jag färdigställer mitt jobb som avslutas nästa onsdag på Innerstaden. Känns sorgligt att lämna. Jag har verkligen älskat att jobba på mitt nuvarande jobb.. Men det nya skall såklart också bli riktigt riktigt roligt!
 
Nixpix nu är det sovtid här om det går.. Jag har druckit en hel del kaffe idag och köpte faktiskt för en gångs skull en stor läsk till migsjälv (!) idag. Drack alltid Trocadero när jag var liten och när jag fick syn på den i affären så kunde jag inte motstå. Nu ikväll en hemskans massa god läsk senare inser jag till min stora fasa att den innehåller koffein!! Och jag som är dödskänslig för det sent på dagen... oh noooooo.... Så vi får se hur det går med att somna ikväll. Jag kanske också får lägga mig på soffan *skratt*.
 
0 kommentarer