Vilken vecka!

Herrejisses vilken vecka vi har haft!
Milton fick värsta virusinfeltionen med skyhög feber och som avslutning virusprickar överallt. Jag drog med honom till BVC när jag trodde han var tillräckligt frisk vilket resulterade i att han var smått apatisk där och kaskadkräktes när han kom hem.
Efter mycket diskussion bestämde vi oss för att ta hjälp med grovstädning en gång i månaden här hemma. Vi hade därför nya städare hemma för första gången på ett år, okänd firma, som dammsög huset med minidammsugare (!!) och använde smutsigt vatten när de torkade hela huset och täckte allt med en smutsig hinna. ÖRKÖRK!! 
Golv som väggar blev jätteäckliga! Sedan vägrade dessutom paret att gå och var här i sju timmar hemma totalt. Jag fick själv sanera allt och försöka hjälpa dem att berätta vad som blev fel. De förstod mig inte alls och mannen blev arg och anklagande över att vårt hem var enormt smutsigt.. Ni känner ju mig.. tror inte det.. Barnen var hemma ich det var riktigt obehagligt. Lättnaden när jag väl fick iväg dem var stor så att jag kunde börja försöka torka allt som de smutsat ner. Tog två avtorkningar överallt med vatten för att städa. Tre timmars jobb.. 
 
Felicia fick viruset trodde vi med 40 graders feber vilket visade sig vara något helt annat.. halsfluss.. och pojkarna fick som avslutning igår eftermiddags magsjuka (tror det var viruset som gick ur kroppen..)
 
Piiiieh... Första skolveckan började med en skräll kan man säga. 
Idag är jag lite vobblig i kroppen. Mamma höll ju på att dö och hamnade i koma för 7 år sedan av halsflussbakterier som spred sig så jag har en viss skörhet för när barnen drabbas av detta. Blir såklart lite extra orolig.. 
 
Var uppe inatt och kollade Felicia minst varannan timme. Såklart var hon helt ok. Imorse till och med något bättre säger magkänslan. Hon kunde faktiskt tom få i sig lite gröt med rårörda jordgubbar nu till lunch.
 
Idag ska vi försöka vila och ta det lugnt. Vi sov faktiskt ruggigt länge imorse. Tror att jag koppade av framåt småtimmarna när jag såg att Flisan sov gott och inte var mer febrig. 
 
Snål-jag har handlat 60 KILO mat mm från matsmart som ska hämtas på posten och ikväll hoppas jag på en skön yoga, god mat och ett fett glas vin hahaha Ja faktiskt helt ärligt är det det jag läntar efter just nu. Mys! Riktigt mycket kel med barnen på madrasser framför tv'n och bara massor av pyjamaskramar efter en riktigt god middag. Det vill jag ha! Har av förklarliga skäl blivit väldigt lite vanlig mat i veckan och mycket energidryck, bars mm... just to keep me going.. 
Ha en riktigt skön helg ni som läser vilka ni än må vara och var ni än må vara.. En lite lättad och trött helgkram från mig.

1 kommentar
Sara

En stor helgkram till er alla!