Hmmm

Imorse fick dagen en mycket märklig start! Jag vaknade av att någon ropade från bottenvåningen "neeeej Milton!". Fick väldigt bråttom upp och möttes av Flisan som swishade upp Milton från vardagsrumsgolvet... klockan var då över åtta!
Yrvaket frågade jag vad i hela världen hon gjorde hemma och svaret var att hon minsann var sjuk. Hon hade hostat som en tok i helgen och jag var på vippen igår att låta henne vara hemma men tänkte att hon behövde gå i skolan så mycket sjuka som vi varit den sista tiden. Men.. så hade hon sagt till sin väna fader imorse att hon hade huvudvärk och ont i nacken.. och sen hade hon tydligen sagt det 100ggr och varit ledsen.. Så då fick hon vara hemma. 
Hon hade sedan när Martin och Vincent gått smuuugit upp Milton ur sängen, gett honom någon sked joggi och gosat med honom på egen hand innan jag vaknade. 
Först blev jag lite förfärad.. hon borde inte vara hemma.. tänk om något hänt.. Men sen tittade jag på min duktiga och ansvarstagande dotter och kände mig nästan lite överlycklig över att hon plötsligt hamnat hemma hos mig en dag ensam.. Det fanns ju inget att göra mer än att gilla läget och ta vara på tiden. Så det var precis just vad vi gjorde!
Hon var verkligen ok.. lite trött och hostig men orkade definitivt handla en vårjacka och sedan köpa en hamburgare med mammsen och skjuta denna i vårsolen. Det var väldigt mysigt!
Vi hämtade Vincent i skolan efter maten men när han såg hamburgerpappret och påsen... så började rösten att darra.. "Ni har haft en tjejdag.. en tjejdag.. utan mig..." Sen började ögonen bli alldeles blanka..
Så efter mellisfika så blev det promenad med Vincent och Milton ner till pizzerian och sedan en sväng till lekplatsen. Felicia blev inlåst hemma med strikta regler om hur hon skulle bete sig och med en välfungerande mobil. Vi ringde ett par gånger på vägen och kollade henne för säkerhets skull.. 
På vägen hem råkade vi på ett några grannar som följde med hem. Maten hade stått i ugnen sedan imorse (jag älskar ju slowcook..) så det var precis lagom klart i lagom tid! Efter det rensade jag ut hela vår enorma garderob där uppe, möblerade om ovanvåningen och tillverkade en komplett kalender fram till sommaren. Martin och barnen såg film och myste på madrasser framför tvn. Läxorna fixade vi redan igår och som belöning fick de bada illgrönt slajmbad ihopa efter det. Slajmbad är en favorit här henne.. man lägger pulver i vattnet från leksaksaffären och så blir hela badet illgrönt slajm! Nu står lunchen förberedd inför morgondagens nykompisfika. Ska bli jätteroligt!! Så mycket energi man får nu när vi frisknat till och solen kommit fram. Wohooo!
0 kommentarer