sjukstuga

NIx det blir verkligen inte som man tänkt sig ibland. På väg hem från Degeberga förra helgen blev Flisan allt sämre. Väl hemma gick det bara nedåt och hos doktorn konstaterades öroninflammation och halsfluss.. Hon har varit blek som ett lakan hela veckan och inte orkat något. Jag vabbade mån-torsdag men fick hjälp av mamma i fredags. Det var en tung vecka med mycket övertid för M och mycket vakna nätter och ledsna barn för mig. I måndags natt blev det mindre än fyra timmars sömn. Flisan bara grät och grät av öronen och febern. 
Inatt var det då dags igen.. Klockan två vaknade Flisan och hade ont. Hon skrek i en timma och efter att ha pratat med 1177 sjukvårdsrådgivningen blev vi beordrade att åka in på akuten. "Hon kan ju inte ha så ont!" sade tanten på 1177 som hörde Fliasns gråt. Jag kände samma.. hemskt hemskt hemskt och orolig blev jag. 
Klockan fyra satt vi i bil på väg till akuten jag och Flisan. Kom ungefär halvvägs då Flisan lite svagt lugnade sig och slutade gråta. Alvedonen hade börjat hjälpa efter en timma och hon kände sig plötsligt lite bättre. Vi vände och körde hem. Bäddade ner oss i dubbelsängen båda två och med mig på jour. Kom febern tillbaka eller hon fick ont skulle vi bara åka in direkt. 
Flisan låg i min säng resten av natten. Jag kände på hennes lilla panna och kollade henne minst en gång i timman. 
Idag blev det in till vårdcentralen med henne. Ska tillbaka med prov och lämna in två dagar i veckan sen får vi se. 
Känner nog att det snart får vara bra nu med sjukdomar här på ett tag.. 
Tjingeling!
0 kommentarer