Sjuk liten..

Det blev en minst sagt tuff natt. Vincent vaknade vid två och var het som en kamin. Han hade feber, vi hade inga piller och den kombinationen var inte trevlig. Han var ledsen, orolig och kunde nog inte förstå vad det var som var fel. Han blev nästan "stissig" och pratade i uptempo om allt och inget. Viktigast var att han inte på några vis ville vara ensam utan ligga kloss på sin mamma. 
Flisan vaknade av Vincents tusen frågor om "vad gör Fäliciiia?!" han ville inte riktigt nöja sig med svaret att hon sov. 
Vi höll på halva natten han och jag och sista gången jag tittade på klockan var 05.58. Inte en blund då sedan 2.. 
Det konstiga är att jag inte blir så trött när jag är vaken med sjuka barn. Inte när de är som Vincent inatt riktigt dåliga och man blir sådär obehagligt orolig för dem. 
Vincent kräkte ju ner sängen igårkväll också innan han somnade och båda ögonen var helt igengeggsade av ögoninflammation. Hostan from hell.. Jag kunde såklart inte sluta tänka på då mamma blev dålig för några år sedan och oron gjorde mig KNÄPP.
Imorse hängde vi på luren när jourläkarcentralen öppnade i Trelleborg. Vi skulle vänta till imorgon.. och andades ut lite. 
Vincent drack lite festis och ja.. vi fick i honom lite joghurt med lättsockrad äppelmos. Piggnade till något ch vi andades ut för stunden. 
Imorgon blir det alltså vab igen. Otroligt..  
0 kommentarer