Lite positiva nyheter!

Vincent började gå i eftermiddags igen! Han ville inte men jag pushade honom när vi var på hans absoluta favoritställe och tittade på kaniner och får på Velingeblomman. "Jag kan inte gå.. mina fötter är konstiga mamma" 
Hmm.. jag funderade och funderade och satte till sist bara ner honom och han gick!
Jag tror att han verkar vara stel i lederna när han vaknar. Han har ont när man rör vid honom och när han står. Hela dagen har han varit öm när han blir lyft, blöja ska vi inte snacka om och skor är ett problem. Jag har tagit fram Felicias gamla vinterskor som är storlek stooor för att det inte skall klämma någonstans. Det verkar lite nu som att lederna behöver mjukas upp innan han kan röra sig och gå. Eller jag.. vi får se imorgon hur det går då!
Besöket på barnkliniken flyttades till imorgon och det besöket blir istället för det på tisdag. Känns skönt att få honom kollad imorgon igen. Magen har inte spökat sedan imorse. När han vaknade hade han ont och grät och tog sig för magen men efter frukost så slutade han klaga över magen och det griniga humöret ersattes av ett härligt soligt humör. Fin dag blev det idag och med en fin avslutning. Vi myste med grannarna i solen. Imorgon är det jobbelijobb!

1 kommentar
Sara

Skönt att höra!
Kram Sara