Lättnad

Inatt har jag sovit riktigt gott och för första gången på länge känns axlarna inte längre uppe vid öronen. Pust! Jobbångest borta och hej hej här är jag igen :)
Idag hade vi en underbar dag jag och minisarna. Bara rent jeklans ljuvlig helt enkelt. Vaknade 06.30 som vanligt men var så attans utvilade hela högen. Gjorde mysfrukost med nykokta ägg och vi mös och njöt alla tre. Besöket hos doktorn gick ändå bra. Vi fick magmedicin till Vincent och instruktioner om att åka in akut om han visar tecken på den där konstiga sjukdomen som han kan drabbas av i värsta fall. Har förträngt namnet. Orkar baskemig inte vara mer orolig. Nu får det vara slut! 
Fick ringa förskolan och ge instruktioner till dem med. OM Vincent får ont i magen i intervaller måste han in genast till akuten. Tadaa så är det bara. Kände mig knasigt lugn när jag sa det. 
Kände att jag hade en del frågor om det där som gnagde efter samtalet med förskolan så det blev ett samtal till till barnakuten. Hur akut är det egentligen?! ambulans, lugn och fin vitamin avvakta en timma eller några och se om det går över..? 
Nä bara in så fort som möjligt. 
Jaha.. 
Är så nöjd med barnkliniken. De är så fina och tillmötesgående. Har fått hopp om svensk sjukvård igen efter allt som man har läst. 
Vincent var såklart jätteduktig genom hela besöket och Felicia också. Väl hemma blev det pannkakor med nutella som fir efter bedriften. Sen sov Vincent och jag och Felicia pratade och pysslade. Bokade tid hos frissan och M mötte upp när allt var klart. 
En fin dag med en del fiff inför kalaset. Behövdes :) Ska bli så mysigt. 

Duktiga, duktiga lilla Flisan



En som inte kan vara still!


Växtvärk på natten och god aptit på dagen!




Seriöst är jag inte för gammal för att äta godis i smyg OCH blir påkommen..?


Premiär hos ny frissa.. gillades.. faktiskt..
Musse var med och skulle också bli klippt. Frissan tittade undrande på Vincents Legogubbe och visste inte vad hon skulle göra..


Barnen ville åka med pappa hem (jippi) så jag fick tid att åka till rusta och bunkra allt från spolarvätska till ljusbollar :)




ÅÅååå så fint eller hur?!



0 kommentarer