Brrr

Vaknar med en skum känsla av tacksamhet i kroppen. Hade planerat att vakna tidigt idag för att vända tillbaka dygnet innan jobbet börjar imorgon men icke.. Låg och vred och vände inatt och funderade utan att kunna somna. Tänkte på precis allt och ingenting. Jobbet, allt som skall göras och rapporter som skall skrivas nästa vecka. Deadlnes och stress. Sådant som verkligen har känts avlägset nu under semestern. Precis när jag liksom somnade till vaknade Vincent och grät. Han sov så oroligt så det var inte klokt inatt. Till slut blev klockan tre utan att jag somnat. Funderade på att sätta klockan på åtta men tänkte att barnen vaknar ju ändå. Eh.. nä..
Klockan ? vaknade Flisan och jag kände mig trött i kroppen. Det var halvdunkel ute och jag tänkte yess! Klockan är tidigt, perfekt att min plan fungerade. När jag tittade på klockan efter att ha gjort finfrukost på sängen till mig och Flisan var klockan.. 10.30 !!! Gaah.. planen fungerade inte alls och nu vet i tusan hur jag skall kunna somna ikväll. Tusan!
Vincent sov vidare och vaknade förkyld. Fick jag svaret på varför han var så orolig inatt iallafall. Kände mig själv lite varm och konstig i kroppen och tänkte först att det nog berodde på att jag sovit konstig inatt. Svettades konstigt och kändemig trött. Tog tempen när den ändå var framme till Vincent och minsann 38. Så nu är det stora frågetecknet om jag skall sjukanmäla mig imorgon eller om jag skall jobba. Hmm.. blir nog två ipren och jobb. Det mesta är ont i halsen och det brukar jag ju ha ;)
Blir en lugn skön dag idag och kanske en sväng in till stan för att handla frukt och grönsaker om vi ska vara riktigt duktiga. Lugnt och fint alltså! Men nu, nu blir det familjeplanering med kalendern i högsta hugg. Det är så SVÅRT att få helgerna att räcka till när vi båda jobbar helg. Får se om vi får till det.. har så många fina vänner vi vill planera in och träffa framöver!
0 kommentarer