har smugit upp

M sover fortfarande som en stock. Känner mig utvilad och pigg och skönt att få vara ensam en liten stund. Vädret är som väntat risigt nu på morgonen. M och jag tittade på vädret igår och konstaterade att morgonen skulle bli mulen och resten av dagen ganska fin. 
Lite som vädret vi haft här hittills. Allt soligt till plötsligt att blir svart och så kommer det en kortare skur på 10 minuter. 
Helt ok väder!
M hade bränt sin panna igår i solen och jag kände mig varm om kinderna. Precis som det skall vara på semestern!
Vår reseguide ger verkligen semestern en extra dimension. Att följa de guidade turerna tar oss till ställena vi aldrig annars skulle komma till och vi har mål under dagen. Det tycker planerings och kontrollfreaket jag är alldeles ypperligt bra.
Imorse kände jag smalbenen som gjorde ont. Gud som vi gått. Det blev 5 timmars promenad igår utan en stående paus på tio minuter då det regnade och då vi åt kakor. 
Backarna finns ju överallt här i stan och är branta som bara tusan. Inte konstigt att det blir träningsvärk av dem. 
Idag blir det en så kul tur med stopp på konstmuseum, legendariskt konditori (tjo!) och den vackra välkända statyn på upptäcktsresande vid havet. 
Kan ju knappt blir mer rätt om man heter fru Schön. Konstmuseet är nog det jag längtar allra mest efter. På tal om inget så var jag nästan övertygad om att jag skulle få magknip idag. De säljer solmogna jordgubbar lite varstans på gatorna och ni vet kanske vad jag tycker om jordgubbar.. Vem kan motstå?!
Så igår blev det mys framför en rolig film i sängen innan det var nattinatti och jordgubbar på sängkanten. M drack lite inhemsk känd men konstig likör som smakade märkligt och brydde sig inte om jordgubbar så jag fick dem för mig själv..
Herrejisses TVÅ paket gick ner under filmen. 
Måste fått massa bra vitaminer i mig och ingen magknip idag. Lyxigt kändes det i vilket fall ;)
Nix nu ska här läsas på om konsten vi ska se idag. 
Kram på er!
0 kommentarer