Andra dagen i Lissabon

Dagen började med planering och en kik i planeringsboken!


Har ni skådat en vackrare havsutsikt ;)


Efter en saftig frulle med bland annat omelett och ostbricka var vi redo för Lissabon dag 2. 
Dagens första anhalt var den vackra "Basilica da Estrela". 
Vi satt och njöt på en bänk vid altaret med de andra pensionärerna en god stund. 


sen gav vi oss ut till kidsen i parken "Jardim de Estrela


Otroligt vacker park!


apelsiner på träden och blommor som doftar ljuvligt


fantastiskt träd!


vi får bra träning..


"bacalau" torkad fisk finns överallt..
Försöker övertala Martin om att prova men får nog muta honom för att lyckas ;)


backe upp och backe ner..
tack gode gud att vi inte åkte hit med barnen!


en smutsig skoputsare som varje dag haft glada kostymklädda kunder. 
Kan man bli annat än lycklig.
Ibland känns världen god mitt i orätttvisan


kaffepaus med gigantiska croissanter..
dessutom fyllda med mandelmassa och vaniljcréme..
*heaven*


minicafé men väldigt välbesökt


skulle vilja prova allt!


livet är fint.. bara fint..


folk tittade lite konstigt på mig bara..


här snackar vi dyyyra flaskor



doft..


M tog en öl på vägen och drabbades av högmod..
Väl uppe på toppen av berget ångrade jag att inte jag också tagit en öl..
#vågarjuintelåtahonombeställafleröltillmigefterigår#


det var vacker utsikt längst upp på berget



och plötsligt kom vi hem igen
inte för att jag som totalt saknar lokalsinne vet hur..
kanske tur att han bara tog en öl.. jag hade INTE hittat..


överallt ser jag konst.. 
tänk om man ägt en systemkamera..


vår gata


storshopping på vägen hem


och nu..
Because I'm worth it ;)

0 kommentarer