Vincent

var totalt ointresserad av mig idag när jag kom till förskolan för att hämta honomoch syrran. Vincent satt tillsammans med Louise (favoritfröken) och spelade memory på en Ipad. Flisan kastade sig upp i min famn och pussade halvt ihjäl mig och Vincent, han registrerade att jag var där, gav mig en millisekunds blick och sade "Gargamel!!"För er som kanske inte vet så är det den där onda gubben i Smurfarna som fanns med på memoryspelet.När han var färdig berättade Louise att Vincent hade varit ledsen och saknat mamma en stund ikväll då Flisan råkat säga att nu kommer minsann mamma snart.När hon sagt det började Vincents underläpp att darra och han kastade sig i mamams famn och borrade in ansiktet och kramade det hårdaste han kunde.Hmm.. DET var mysigt!Flisa sade då mamma kan jag inte få stanna en liiiten liiiten stund till?Igårkväll när vi berättade att imorgon var det dags för förskola började Flisan göra en slags märklig glädjedans och ropade "Jipppie jippie!!".Det är så skönt.. så SKÖNT att det bara inte går med ord att beskriva hur ljuvligt det känns att de trivs.Jag älskar förskolan, trivs så fint på jobbet och hemma går det faktiskt riktigt bra med rutiner och med livet.Känns bra att tänka efter ibland hur man har det och kunna konstatera att man har det rätt gött ändå!Och att hösten är på väg.. det är jag den första att älska! Tänk s underbart att få mysa in sig i varma kläder och bara njuta av mörkret, tända ljud och hemmamys. 
0 kommentarer