Sitter och spanar på kungen

ja dokumentären alltså.. Livet känns ganska så fint efter en lite pytte svajjig kväll. Kanon på jobb.. verkligen hela helgen! Igår blev jag bjuden på finmiddag när jag kom hem av finaste kocken, maken, som bjöd på stekt kyckling med klyftpotatis (hemgjord!) med stekta morötter och finfin sallad!
Idag samma sak, finmiddag med nötköttgryta med rotfrukter som puttrat läänge i ugnen. 
Wow! Hejja maken!
Har gjort en liten deal sedan jag började jobba. M lagar och jag kniper mun såvitt han inte ber om hjälp. Blir jättebra en riktig win-win situation för oss båda två. 
Det jobbiga just nu är bara att V har en "jag vill inte äta-period". Minns att Flisan hade samma i samma ålder. Precis ap-jobbigt för alla inblandade och måltiderna blir en liten pina. Vi kämpar, testar och provar strategier. Känner oss stundtals lite maktlösa men hoppas på bättring bara han kommer ur förkylningen riktigt snart. Nonchalera och ignorera verkar vara den mest verksamma metoden för tillfället men det tar energi. Blä! Försök att vara cool när man inombords är riktigt galen på den lille terroristen ;)
Men det går bra.. tror jag.. hoppas jag..
Nåväl.. det gick BRA ändå och det blev ju dessutom en hel del mys. Legomys, tigerpannkakstårta och så koll på vår plantering där faktiskt några frön hade grott. Vi dansade alla tre och fjöntade oss i ren glädjeyra. Finns inget bättre än se barnen bara kikna av fniss. I löv it! JU mer jag töntar desto mer skrattar de.
Ljuvligt..!
Denna veckan kommer bli så kul så kul annars. Veckan bjuder på massa spännande och en utbildning i barnsamtal. OjOJ så roligt!! Ja och på torsdag drar vi ju hem till Kristianstad och på fredag kommer fina maken och hela två dagar i Degeberga. (nu viskade maken bakom ryggen på ig att han glömt att fråga sin pappa om vi får bo där.. Grrraaaah!!) Typiskt. Så håll tummarna nu!
0 kommentarer