plötsligt händer det

KAOS!
 

Ren och skär sådan utbröt imorse när jag vaknade alldeles av mig själv klockan kvart över NIO!
Inget märkligt med det tänker väl ni men saken var ju den att jag skulle JOBBA!
Jisses wiskeyrösten var på topp och örk jag kände mig verkligen inte på topp när jag smått panikartat rusade runt som en skållad hamster och rafsade åt mig sakerna. 
Jag hade ju inte ens tagit fram kläder.. inte duschat och sista tiden jag måste åka hemifrån för att hinna var fem i halv tio.. jag börjar ju tio..
Fem i halv stod jag på biluppställningsplatsen och kommer då på.. P-kortet till garaget.. Var är det?
Jovisst i golfen så rusch in och hämta det.
Bara det att när jag såg det så var det den sista millimetern av kortet innan det hamnade in bakom växelspaken in under kontrollpanelens millimeterbreda springa. Det halkade alltså långt in BAKOM radioapparater och in bland golfens väl skyddade elektronik.
Bye bye kortet.. men jag var ju tvungen att ha det för att kunna parkera.
M stod i kallingar på trappen när han hörde mitt avgrundsskrik. Han skulle definitivt INTE kunna bli klar att skjutsa mig med barnen på de minutrar som jag hade på mig att komma iväg.
Jag var tvungen att montera.. montera ner kontrollpanelen alltså..
Jag rev loss stora panelbitar med mina bara händer.. allt som satt löst flög all världens väg.. japp det gjorde det..
Med matknivar och pincetter lyckades jag med blödande händer tio minuter senare lirka fram korthelvetet.
 
Och mitt i kaoset upptäcker jag plötsligt att min dotter står på trappen med en minst sagt förbryllad min och undrar över vem, eller kanske vad, som intagit hennes moder. 
Tusan!
Jisses.. och jag hann bara ropa..
"Martin du måste förklara för henne vad som hänt!!!"
 
Med dåligt samvete och svart tunga åkte jag därefter till jobbet. Ringde hem en timme senare med svansen mellan benen och frågade Flisan och M om hon hade tagit förklaringen bra. Flisan fnissade mest och tyckte synd om sin arga monstermamma.. tur det är Halloween snart.
Och jag.. monstermamman.. jag får väl helt enkelt montera ihopa Golfen nästa helg eller nåt ;)
0 kommentarer