Njuta av att bara vara.. och så lite kaos förstås..

Morgon började så ljuvligt. Låång frukost med mackor och kokt ägg. Myspys med tända ljus och härligt snack.
Efter frukosten myste barnen ner sig i var sin puff framför tv'n och jag började baka. 
Plötsligt kommer Vincent promenerande in i köket nedkräkt.
"Oj jag kläktes" sade han och såg lika förvånad ut som jag gjorde. Den lilla minirapportören kom rusade efter och rapporterade "Vincent bara kräktes!"
Tygpuffen blir aldrig vad den varit säger jag bara och jag började fundera. Slaget i huvdet igår.. kan det vara det?
Blev tvungen att ringa 1177 för bättre safe than sorry. Fick bra besked troligtvis ingen fara. Se om beteendet ändras under veckan för är det en mindre blödning så kan det märkas någon dag efter. 
Det kändes tryggt och Vincent som blivit hostig som tusan hade lite feber då han vaknade kan ju faktiskt bara vara snuvsnorig och känna sig lite urken av det. Eller urken av all frukost som han faktiskt mumsade i sig!
Minimaränger blev det.. mintgröna sådana och därefter cantuccinis med rostade mandlar. Mmmums! Hembakat till fredagsmys ikväll minsann. 
 
 
 
 
nu sitter jag och min ritande mystomtepartner och ritar under tiden lillprinsen sover.
 
  
Strax blir det pizzamackor när prinsen vaknat!
 
0 kommentarer