onsdag!

Igår var nog historiens gnälligaste dag här hemma. Vincent var verkligen inte på humör och tvåårstrotsen kombinerades med värsta tröttförkyldgnället. Jisses vilken ton här var hemma.. "Neeeeej.. AAaaj... Slluuuttttaa" avlöstes från båda minisarnas håll. Morgonen gick riktigt bra och var pysmysig men när elvasnåret kom då vände humören som en pannekaga.
Jag stod i mitten och fick en gång faktiskt gå in och ställa mig i tvättstugan tvåminuter för att samla mig och försöka skratta åt eländet.
Idag fnissar jag men det gjorde jag inte igår. 
Efter mellisen fick vi helt enkelt göra något åt saken och låta den snoriga modern utan röst få vila. Satte båda barnen i bilen och körde. Vincent skrek "jag vill inte höra raaadiiiio!" Flisan skrek till svar "Jag vill höra radiooooo tyyyst Vinceeent" och så var det gång. 
Plötsligt hör jag monsterrösten från underjorden ropa. "
NU räcker det! Tyst med er båda två och sluta bråka!!
Basröst som jag inte vet hur jag kunde åstadkomma var det och båda minisarna som högst ovana vid sådana tillsägelser blev knäpptysta.
Piieh..
Det blev lite bus och nya lampor som vi verkligen behövde. Nu ser vi i höstmörkret!
Väl hemma fixade jag och Flisan rummet med nya lampor och rummet blev 10 poäng!
 
Flisan vaknade tidigt och vi kunde sitta och läsa en timme i soffan innan prinsen vaknade
 
 
mina älskade inkokta bönor.. Mmm!
 
 
hemmasnuvig dag blev kojbygge!
"Jag är mamma och du är pappa" ropade Flisan
"Jag är pappa!!!" ropade Vincent överlycklig till svar
 
 
Flisan och jag pysslade glittriga inbjudningskort till kalaset
 
 
och gjorde pärlplattegirlang till kalaset.. pilligt..
 
 
Vince var så mycket piggare idag!
 
 
kvällsmaten blev chili con carne a la Cicci
(alla ingredienser lagade var för sig i taccoskålar så alla får blanda sin egen chili!)
bönorna är minisarnas favvisar
 
 
nya enhetliga lampor i hela vardagsrummet/köket
 
 
så nöjda!
 
 
känns mysigt att tända lampor nu..
 
0 kommentarer