dagen efter

Igår blev nästan lite i överkant för vad jag kände att en vecka ska innehålla. Efter alla turer fram och tillbaka med att fixa barnvakt, kvällsjobb och maxat på arbetet hade jag längtat så efter avkoppling igårkväll. När Vincent svalde plastbiten och fick åka till akuten i ilfart var jag verkligen gråtfärdig. 
För mycket på en och samma gång bara..
När Vincent återvände hem igårkväll lade vi oss alla fyra i kojan som Flisan och jag byggt på vardagsrumsgolvet av två madrasser. Där låg vi bara och njört av att ha varandra när oc att vara tillsammans. Barnen kravlade på oss fram och tillbaka. Låg ömsom hos mig och ömsom hos pappa och gasade. Efter all skräck efter plastbitsupplevelsen var det härligt att bara få njuta av att ha varandra. Det var en riktigt fin timme och jag är ganska övertygad om att vi njöt lika mycket allesammans. 
Imorse vaknade jag av Flisan som kom in och ville gosa i sängen runt åtta. Vincent sov som en stock och sover faktiskt fortfarande. Hela barnens avdelning var stängd igår med anledning av sjukdom. ALLA fröknarna var sjuka i feber, hosta, snuva och feber. Några med ögoninflammation. De få små stackars barn som faktiskt kom. Mina och jag tror två till fick vara inne på grannavdelningen. Jag känner nåt i kroppen lite småhosta och Vincent har varit riktigt trött hela veckan så troligtvis har väl vi nåt skräp i kroppen vi också. Hoppas bara vi klarar oss. Tänker i vart fall inte tvinga upp V utan lova honom sova ut. Det kan behövas inte minst efter pärsen igår!
Flisan sitter och spelar på surfplattan och jag bakar bröd. Vi har suttit och tittat på bilder tillsammans från när hon var bebis och låg i magen. *mys*
0 kommentarer