Rapport från semesterland!

Vi har det sådär nästan obehagligt härligt här uppe i Kristianstad. Nästan sådär att man vill stanna tiden och blir rädd att något skall hända.. Solen skiner, barnen är lyckliga och jag kopplar av. Kan nästan inte bli bättre! 
Igår blev det spontanutflykt till Ivö. Flisan var så exalterad när vi väntade på båten att hon nästan inte klarade av att hantera förväntan. Hon ville plötsligt inte alls, båtar var läskiga och hon satt uppkrupen i min famn och doftade mig på halsen som när hon var yttepytteliten. 
Hon fick sitta kvar där i min famn när vi körde på båten. Jag med min fobi för kajer kände att det var bäst att mormor tillfälligt tog över ratten. Fy så läskigt det är med kajer... Huuh... 
Turen på Ivö var magisk. Så underbart försommarvackert. Idag blir det Åhus.. Som ni kanske förstår så har vi det ganska bra. Nu ska här marineras kött till kvällens grillning.
0 kommentarer