Jisses

Har landat i soffan i vad man närmast skulle kunna kalla middagskoma. Dagen har bjudit på natur i form av trip till Törringelund. Därefter en sväng för att inhandla trettioårspresent till Matilda samt lite sista ingredienser till morgondagens middag med fina vänner.
Tycker att energin har varit på topp hela dagen fram tills att jag nu landade på soffan fullproppad med kycklingköttbullar. Jisses är mätt så att jag kan spricka.
Hann med att shoppa några små inredningsdetaljer till mig själv också idag på väg hem. Butiken "La Belle" har passerats för många gånger på vägen hem utan att besökas. Idag skulle det bli av.. bara det att butiken var stängd :(
När vi svängde in på uppfarten var dock ägarna på plats och bjöd in oss ändå! Fick guidad rundvisning i butiken.. och vilken butik det var. 
Dit kommer jag definitivt att köra igen!
Nu åter till matkoman under filten i soffan ;)
PS: gör gärna mina specialköttbullar.. blir SÅ mycket godare med kycklingfärs än med den gamla vanliga färsen!
  • 400 gram kycklingfärs
  • 1/2 dl turkjoggi
  • 1 tsk lökpulver
  • 0,5 tsk salt
  • 1 tsk socker
  • 1,5 msk potatismjöl
Stek i smör och låt koka upp snabbt i:
 
1 burk kokosmjölk
1 dl mjölk
1 hönsbuljongtärning
1 tsk röd currypasta 
ev 1 tsk potatismjöl till redning
 
servera med ris eller pasta.. fråga gärna en närstående fyraåring om ni är tveksamma.. fyraåringar brukar ha ganska klart för sig vad som är godast just denna dag.. 
 
äkta strutsfjäder fick flytta in..
 
 
och en liten ängel..
 
0 kommentarer