Håll i hatten eller flarran..

Gissa vad som hände ikväll när jag stannade till och storhandlade på Emporia med kidsen..?!
Vill tillägga att detta är ett ego-inlägg..
Eftsom modern beräknas ankomma med tåget imorgon 13.30 pip. Detta med anledning av att hon ska passa kidsen.. För att Fira till det lite och slå på stort med "mysanerossisoffanvinetnärkidsensomnat" dumpade jag helt fräckt barnen i makens bil efter handlingen och gick själv in och ryckte åt mig en flaska mousserande rose på systemet. Och där.. framme vid kassan så hände det...
Jag fick visa leg!
Knasigt nog började jag att gapskratta för mig själv och fick frustande fram: "Tack så hemskt mycket, du har gjort min dag!" Till mannen bakom disken. Kvinnan bakom mig började även hon att skratta när jag frustade på. När det var dags för henne att betala så sade den fortfarande gravallvarliga mannen i kassan "legitimation tack!" (Vill tillägga att kvinnan var minst 45+)
Som vi skrattade alla tre. Kanske inte så kul att läsa om men väldigt kul när man stod mitt i :)) ja och dessutom blev jag lite stolt och kände mig plötsligt inte alls som den där slitna tvåbarnsmamman som hanterat en döstrött och sur tonårstrotsig fyraåring hela dagen och med lysande "varituppesedanklockansex-påsar under ögonen"
Tack systemkillen you made My day.. Eller tja.. Den var förresten inte så tokig innan heller.. 
0 kommentarer