Saknad

Ikväll gör det lite ont i hjärtat. Imorgon blir det tidigt till jobb och sedan jobb 8.30-21.00 dvs.. 14 timmar borta från mina hjärtan.. Det kniper lite i hjärtat som det inte brukar göra. Kanske har vi haft det lite för bra den senaste veckan. Kanske skulle vi behöva en veckas fritt för att både hinna flytta in och komma till rätta och dels hinna prata lite i lugn och ro med Flisan. Man kan inte boka tid med en fyraårig och prata. Pratet kommer när det kommer och idag kom det. Hon längtar "hem" till Malmö och saknar lägenheten. Inte helt oväntat och helt normalt. Men ändå.. Vi skulle behöva prata om det med henne. Får se när nästa pratöppning kommer så får vi helt enkelt pausa världen då och fokusera på Flisan för en stund.
Men nu är vi här.. Mitt i natten och jag ska sova fast jag inte vill.. Hade jag varit jag som artonåring hade jag inte begripit vad jag själv talar om.. Fnissat och skolkat hade jag gjort.
Tyvärrär jag nu trettiofyra och har slutat skolka. Det är synd. Just inatt är det extra synd!
0 kommentarer