Nattvandringar

Är det just nu för fullt hemma hos Schönisarna. Lite snuviga är vi ju alla och sover kanske inte som prinsessor någon av oss. Imorse vaknade jag verkligen med kudden på kinden och kunde efter en stund konstatera att det inte var så konstigt när jag vaknat 5 gånger under natten.. Och såhär gick det till:
01.00 vaknar av att M snarkar. Kan inte somna om ber honom att lägga sig på soffan. 02.00 Felicia vaknar och kommer in storgråtande från sitt rum, fortfarande litegrann ovan vid den egna sängen. Tröstar och somnar om. 04.00 Vincent vaknar och ropar på mig. Går upp, ger napp, stoppar om och får honom att somnade ganska snabbt. 06.00 Ms klocka ringer i vardagsrummet. Jag vaknar, Vincent vaknar, Flisan korvar in till mig. 07.00 M väcker Flisan... Och mig när han tar upp henne för att åka till förskolan. 07.30 Vincent kommer på att han vill ligga i min säng. Tar upp och somnar om. 08.15 Vincent vaknar och ropar "upp upp UPP". Ber en stilla bön att det finns kaffebönor kvar i maskinen och går in i köket.
"Pruttprutt" ropar Vincent från toaletten. Kommer in och ser honom med halva blöjan nere ivrigt rivandes för att få av hela för att kunna sätta sig på pottan. Får av Vincent blöjan och sätter honom på pottan.. Dn gamla fina.. Som Vincent avskyr för den gör ont i rumpan på honom. Vincent börjar gråta.. Jag förbannar mig själv som inte tagit med hand älskade björnpotta från lägenheten. Snabbt på med ny blöja. Världen i dis.. Kaffe!
Kaffe, nygräddade våfflor till frukost.. Världen ljusnar..
Vad ska vi göra idag :))
0 kommentarer