Har verkligen haft

Världens härlighet dag idag med barnen!
Som man uppskattar att bara få vara hemma och spendera tid med dem nu när jag jobbat så mycket den senaste tiden. Inatt blev lite småkaos då Vincent och jag delade en 80 cm bred madrass i lägenheten på Limhamn.
Jag jobbade ju till 22 igår och med tanke på den klass två varning som utfärdats vågade varken M eller jag chansa på att jag skulle kunna komma hem. Tja eller att M skulle kunna komma till jobbet eller till förskolan med Flisan imorse..
Så inatt sov vi på Limhamn och det blev en sen kväll. Barnen hade inte somnat (!) när jag kom hem och det blev lite kaos innan vi fick dem till att somna. M skulle in och jobba igen (!) klockan 00.30 och jag vaknade såklart både när han gick och kom hem. Vincents nattlampa var hemma och han var överlycklig över att få ligga hos mamma så han valde att ligga på istället för bredvid inatt. Jisses.. det var trångt!
Blev inte mycket sömn inatt och jag kände mig enormt hålögd när jag kånkade ut alla täcken och kuddar i bilen på förmiddagen. Då hände det fantastiska. Jag blev stannad av en granne som sa "Du ser så alltid så fräsch och snygg ut.. trots att du har två barn.. hur klarar du det?!"
Tala om att bli lycklig det var precis vad jag behövde höra!
Vincent och jag övade känslouttryck efter kånkandet och hade urmysigt där vi satt och picnicade risalamalta på golvet. Jag har köpt ett pussel med björnar som visar olika känslor så Vincent och jag satt och pusslade ihop kropp, ben och huvud och pratade kring björnens olika ansiktsuttryck. Efre att vi tröttnat fortsatte vi med en sväng till biblioteket (klar Vinceprinsfavvis), Willysstorhandling och Limhamnssystemet. Ja det är ju min födelsedag imorgon.. Vincent fick så ofantligt många komplimanger på vägen, vart vi än kom, hur söt och duktig han var som pratade så bra och hjälpte mig så fint.
Han var verkligen en stjärna och ju mer beröm han fick desto gladare blev han! Det där med egentid bara för oss det betyder så otroligt mycket för både honom och för mig!
På vägen till Flisan somnade Vincent som en stock i bilen och jag kunde köra i lugn och ro. Var i så god tid att jag hann med en lång paus i bilen med en stor latte och hann sedan köpa varsin hamburgare till barnen. Flisan var som en sol när jag hämtade henne och mumsade upp hela burgaren i bilen på ett nafs. Vincent bara sov och sov.. När han äntligen vaknade efter att jag och Flisan hade haft karaoke i tio minuter började tiden springa iväg och jag tog en chansning. Hivade bak hamburgaren och hoppades på det bästa.. Och minsann, när vi kom fram till IKEA var hela burgaren uppäten och nästan helt utan kladd!! Så himlas duktigt av en knappt tvååring att klara!
Flisan satt och övervakade hela förloppet såklart eftersom jag var lite orolig att han kunde sätta i halsen. Men allt gick som sagt kanon!
Ett skåp senare, en paket bokstavskex, en lycklig Flisa som träffade nya kompisar på leklandet så satt vi i bilen på väg hem. Kvällen har också varit jättelugn och mysig. Pratat med finJosefin och ätit stekrester till middag. Dvs.. massor med tid över till annat.. gillas skarpt!
Imorgon är alltså ingen vanlig dag utan imorgon är min födelsedag och jag ääälskar födelsedagar!
Går allt enligt planerna blir det bad på varmbadhuset här 150 meter bort. Det ska bli ljuufligt..
Systemkillen lyckades lura på mig en flaska rött vin till min meny som jag själv komponerat till imorgon (tja och till ostbrickan såklart ;)). En flaska vin som han utlovade skulle vara som om någon "slog mig på truten så karaktärsfull, smakrik och god den var"
Hmm.. får väl se ;)
Nix nu ska jag marinera köttet innan jag kryper ner i sängen! Ska lägga ut några enormt vackra och kärleksfulla bilder på minisarna senare.. Ibland vill hjärtat fullkomligt explodera när de är så fina mot varandra.
0 kommentarer