Födelsedagen

Blev verkligen en succé! Kanske inte precis som planerat men ändå helt fantastisk. Jag älskar ju födelsedagar över allt och efter att vi från och med förra året har infört obligatorisk ledig dag efter födelsedagar så har de blivit ännu lite bättre!
För det där med sovmorgon behöver man ju sällan just på själva födelsedagen. Det är dagen efter som det är så ljuvligt att få sova samt att kunna vara uppe sådär härligt länge på själva födelsedagskvällen uatn att behöva bry sig ett skvatt om morgonen efter.
Paketen igår innehöll en jättefin tröja, precis i min smak som M och barnen hade valt tillsammans. Den andra paketen från Illums Bolighus innehöll ett helt set med kalasfina grytor som passar till induktionshällen. Så kul att ha fina grytor i mitt fina kök som ju är just "mitt" kök. När vi planerade huset var vi rörande överens och diskuterade allt förutom kanske just köket. Det är mitt fast självklart har vi varit överens om alla valen. MEN jag har utslagsrösten! Så grytorna blev kanon och jag är så glad så glad för dem!
Nu imorgon kommer mormor och morfar igen för att passa barnen när jag jobbar. Pappa är så fantastiskt snäll och hjälper oss så mycket här i huset. Vad hade vi gjort utan honom..? (Och fina farfar!.. och mormor.. och farmor..)
Imorgon ska troligtvis min inbyggnadsmicro in och förhoppningsvis kommer även lådorna på plats. Trots fyra rundor till IKEA för att köpa "the missing link", den sista luckan, så har vi fortfarande inte lyckats.. Men handtagen de kommer förhoppningsvis också på plats imorgon tack vare fantastiska föräldrar som kört hela vägen till Älmhult för vår skull för att inhandla dessa!
Som ni hör så är det mycket hus just nu. Födelsedagen skulle egentligen innehållit ett badhusbesök men när jag ringde kommunen öppnade inte badet förrän klockan 18. Och det funkar ganska dåligt med den tiden för oss. Just då brukar vi äta kvällsmat och barnen börjar bli tröttisar. Så badhusbesöket blir idag och Danmarksresan vi först tänkt oss idag läggs på is. Det är LJUVLIGT att bara få vara här hemma idag och njuta av att bara få koppla av!
Morotssoppa med kokosmjölk står på spisen och puttrar och hembakat bröd står på jäsning.
Antar att det blir en runda till Bauhaus efter lunch för att inhandla det sista inför morfisbesöket imorgon och kanske beställer vi även kaklet på Höganäs kakel. Vilken service vi fick idag och vi är helt säkra på vårt val. Klockrent blev det när vi satte upp och testade de två valen mot väggen i köket. Den matta är märkligt nog helt rätt! Var så säker på den dyra blanka men den skar sig verkligen emot omgivningen. Nix nu är det dags att spana in degen och maken. Ja maken har blivit healad nu i morse för sitt onda knä så vi väntar med spänning på resultatet!
0 kommentarer