Visst är det knasigt..

Att man verkligen inte ska uttala orden "vi sover så bra" om man inte är beredd att sova riktigt ruttet bottendåligt nästkommande natt. Det är ett mysterium dethär men jag har solklara belägg för att min teori stämmer!
Igårkväll satt jag och mailade och skrev just dessa ord. Och sen.. ja jag behöver inte skriiva mer va..? Ögonen är liksom som bollar nu på morgonen och rinner konstant. Försöker pumpa in kaffe i systemet för att vakna innan de andra vaknar. Känner att det är TUR att det inte är vakna för mitt tålamod är på promillenivå och de öststatiga byggjobbarna som hållit på sedan kvart i sju imorse och bankat ligger jekligt pyrt till.
Japp det var dagens gnällramsa. Inatt kommer Fliselisan få klara instruktioner om att sova i SIN säng istället för på min enpersonsmadrass. Maken kommer få spöstraff om han går upp klockan fem och välter saker och snyter sig en meter från min säng. Byggjobbarna kommer att få gamla kissblöjor i huvudet om de står och skriker åt varandra kvart i sju. Hmm märker att den enda som inte ligger risigt till är Vinceprinsen.. Ni vet han som enligt Flisan "heter Vincent i förnamn och Prins i efternamn.." :)
Fast han drömde iofs mardrömmar mellan kl 00-01 inatt och gjorde mystiska ljud ifrån sig så att jag inte kunde sova.. Fast det kunde han ju inite hjälpa.. äsch han är fråntagen ansvaret för min dåliga sömn!
Antar att jag får hänga med honom bara idag om tålamodet inte går upp snart ;) Det är tur att man inte heller lider av märkbar PMS *hehe* 
Grrr.. these are the eyes of a very tired woman..
 
nu ska jag och mina icakassar gå ner till Ica och handla goefrukost som plåster på såren!
0 kommentarer