Vilken dag!

 
Bara strosa hela dagen utan mål. Hammarby sjöstad, längs hela kajen där finlandsbåtarna avgår, in till gamla stan och så söder igen. Äggamackorna slank ner som smort och blev en bra uppladdning för en timmas lek på den fina lekplatsen vid Sjöstaden. Väl därifrån slocknade Vincent i vagnen.
Så underbart att man ville stanna tiden!
På vägen hem trillade vi på lite shopping också. Flisan fick välja lite saker på Glitter och blev det glittrigaste OCH lyckligaste lilla tjejen i Stockholm. Jag trillade på en Armaniklänning (!) och en lila ljuvlig skapelse som fick följa med mig hem. Lila är ju inte direkt miin färg men denna var bara så underbar både att titta på och ha på sig!
Bilder från dagen.. klart!

Vi trillade på en stadsodling. Jättesöta flickor visade oss runt och visade stolt upp både plantor och sitt ekologiska café!
Vill ni läsa mer om detta fina urbana odlinsprojekt så klicka HÄR
 
 
barnen hade jättekul på spåret och Vincent sprang runt och ropade "nu kommer tåget!!"
 
 
jag som länge har velat se Sjöstaden blev så glad när vi av en händelse plötsligt trillade på den näst intill magiskt vackra porten dit!
 
 
 
sen låg mackorna och ropade på oss i vagnen..
Liten kille med stor macka!
 
 
 och efter maten fick båda barnen spring i benen!
 
 
 
 
 
 
 
Vincent somnade, lite regn kom och Flisan blev omstoppad och gosad i vagnen tills hon nästan somnade.
Ibland är det skönt att få vara liten fast man är lite stor..
 
 
Flisan fick för en gångs skull shoppa loss på Glitter.. 
"Mamma de kommer bli helt tokiga när de får se allt på förskolan" sade hon efteråt.. 
Litet stick i hjärtat eftersom det visar att hon faktiskt inte kan ta in att hon har slutat på Gripen..
 
 
stolt min!
 
 
Vi fick stanna på vägen och visa bilden för att hon ännu en gång skulle få se hur fin den gröna rosetten var på :))
 
 
och jag blev otroligt glad för min lila (!) klänning
 
 
 
0 kommentarer