som ni kanske förstod

så hade vi underbara semesterdagar ihopa. Varenda liten sekund hade jag, om jag kunnat, velat leva om.
Så ljuvligt att bara ta dagen som den kommer. Inte känna någon stress utan istället hinna känna. Vara med barnen och låta dem styra i vad de vill göra. Leva lite utan rutiner fast ändå med. Man sover när man somnar och skall inte sova för att man måste innan något händer. Tja eller att man ska upp dagen efter och måste komma i tid i säng.
Hur härligt är inte det?
Igårkväll var vi ganska möra hela högen. Flisan och Vincent var definitivt piggast efter allt vi varit med om. Det blev thaikycklingköttbullar med jasminris med ett gott lite lyxxigt Alsace. Fast maten smakade sådär.. ingen aptit och vinet smakade verkligen blä trots att jag lyxat och köpt en frankrikefavvis i Köpenhamn innan vi åkte hem. Lite underligt var det men imorse kom förklaringen. Snuva.. pyttefeber.. suck.. norsk luseförkylning!
Tjaja.. vi är glada ändå!
Flisan kröp in till mig klockan åtta i morse och bara låg och kramades. Viskade "det var goa kramar mamma" och riktigt njöt av att ligga kvar och gosa. Det var mys..
Flisan och jag gick upp och gjorde minifrukost ihopa och väntade på att killarna skulle vakna. Nu är M uppe men Vincent sover fortfarande. Han är verkligen otrolig på att sova! Klockan är ändå 09.50 nu..
Har redan kokt ägg, tagit fram massooor med pålägg så när alla vaknat till blir det lite bruch/lunch här hemma. Som vanligt på helgerna :)
Idag blir det lite fixx inför kalaset vi ska ha för Vincent nästa fredag. Vi blir 21 (ev 2 till om min syster kommer) personer här hemma och då har jag verkligen snålbjudit. Det blir lätt lite mycket folk när man har kalas numera och så många småfisar har tillkommit. Fast det är ju ljuvligt.. löv småfisar!
Nä nu ser soffan lockande ut så jag överger bloggen och trillar över dit. Visar lite när jag fixxat idag inför kalaset :))
0 kommentarer