Lycka just nu

Är att faktiskt komma tillbaka till mitt jobb igen. Mötas av uppskattning, uppbackning, värme och glädje. Hitta sin plats på ett naturligt sätt och känna att även om det är mycket nytt och en del som jag glömt så kommer detta att fungera och dessutom vara roligt. Tiderna som jag fått att jobba fungerar völ och det finns inte ett spår i mig som känner en oror inför barnens dagisstart.
Igår var barnen och älsade på och båda två visade en enorm entusiasm över att få en förskola här så nra hemma. Fröken, en liten rund dam i sextioårsålder, berömde V för att han var så tidig i utevcklingen och jag blev stolt som en tupp.
De r så viktigt att det inte finns ord att beskriva hur viktigt det är att det rent praktiska med jobb, tider och förskola fungerar. Känner bara en sådan enorm lättnad över att känna såhär!
Till och med tiden att jag får ta bussen 06.55 till stan härifrån känns verkligen ok. Bussen går ju precis utanför och det där med buss är så mycket bättre än bil. Kunna koppla av, vakna till och slippa klyddet med parkeringsplatsletning inne i ventrum. Ja och trafiken i city på morgonen och kvällen.. all stress.. så SKÖNT att slippa!
Kan sitta och chitchatta med fina vänner och ha tid som bara är MIN. Det är lyxx det!
 
Titta så fint kollegrna hade gjort på mitt skribord då jag kom tillbaka..
 
 
 
0 kommentarer