Kriiis!

jisses vilken natt.. Ni vet uttrycket "ät inte gul snö.." Jag har ett nytt.. "ät inga luddiga bruna druvor" 
1. Vindruvor låg och såg mumsiga ut igår eftermiddags i kylen.
2. Barnen skulle snart äta och därför inte äta druvor..
3. Fabulös ide.. smygätning! 
Så smart så smart..
Bara det att när man smygäter kan man givetvis inte skölja druvorna.. eller ens titta på dem för snabbt ska det gå! När halva paketen var nere kommer jag till en druva som smakade lite mysko. Typ mitt i lådan.. 
Tog ut paketen och minsann om inte där låg två svartbrunmögliga druvor som smittat av sig med ludd till de övriga. 
Tjohoo.. 
Klockan fyra inatt vaknade jag och mådde inte bra. Inte alls bra.. Inte klockan fem heller eller klockan sex..
Iuck!
M skulle egentligen kört mig som straff för en familjehemlis som avslöjades i lördags. Men när jag ändå låg där halvvaken klockan sex då klockan ringde så kände jag att det bara inte gick. Stackars barn att tvingas upp vid den tiden.. Så jag drog ensam och tog bussen. Men innan dess skulle jag minsann sminka min gråbleka nuna vacker.
Men var var sminket?! Halv sju stod jag med rumpan i vädret och gick igenom varenda skrymsle på Golfen. Förb.. smink.. och varför hade jag lagt det där kan mn undra. Det undrade jag med.
Hittade inget och sprang hela vägen till bussen. Som plåster på såren hittade jag solbrillor att dra på min trötta nuna. Det andra positiva var att jag kom på att jag kunde gå av vid Stadsbiblan och gå till jobbet. Plus fem minuter på kompen extra varje morgon. Thank you!
 
no comments..
 
0 kommentarer