Vilodag följt av Emporiashopping..

Kan det bli bättre?! och dessutom har jag nog hittat en ny favorit bland butikerna på det stora mastodontiska Emporiat. Flisan och jag gick vilse.. och där, som en uppenbarelse i öknen, stod den plötsligt mitt framför oss.. Butiken jag letat efter och inte funnit. Normala men lite roliga kläder med annorlunda snitt och svensk design. Tjo!
Flisan och jag provade och provade och sprang ut med två nya plagg som satt bra som tusan!
Dessutom var det mycket bra service och jag fick hjälp med att hitta rätt storlek. Tydligen var designen gjord för svenska och skandinaviska mått så 36an satt som en smäck. *lycka* Kul att ha lite nytt nu när jobbet börjar rulla på som bara den. Imorgon passar farfar och på tisdag mormor och morfar. Till helgen blir det M och kidsen som blir ensamma hemma. Kul är också att det både blir nytt och gammalt jobb. Roligt med omväxling :)
Nä nu är det dags för soffhäng igen och lite goskram med mina underbara små godbitar.
 
Det bästa med Emporia är vattenfallshissen tycker Flisan
 
 
sötmums och världens gladaste sällskap
 
 
vi fastnade en god stund framför "skuggskärmarna" där man kan fånga sin egen skugga
 
 
 
 
påse från min nya favoritaffär
 
 
och detta är vad jag handlade
 
 
 
 
0 kommentarer