Vilken natt..

Inleddes strax efter inlägget igår med att jag började känna mig skum. Mellan 23 och ca 02 hade jag snitslad bana mellan soffan och toan. Somnade helt slut efter två på soffan.
(är absolut inte magsjuk utan drabbades igår av den totala dumhet som drabbar mig någon gång varje år. Detta då jag helt idiotiskt väljer att äta en av de två saker som jag absolut inte tål.. Igår en hel halv paprika på jobbets kvällsfika med grönsaker.. Den bara låg där och såg så underbart röd och god ut.. Mitt eget fel alltså.. högmod de luxe.. Allergin har ju Såklart vuxit bort tänkte jag.. eh.. NÄ!)
Vaknade klockan fyra och gick in och lade mig hos barnen. En stund senare vaknar pricklisa av att det kliiiar. Får henne till slut att somna om genom att hon liksom får ligga lite ovanpå mig.
06.13 hörs det från spjälsängen:
"Mamma, mamma, mamma, mammaaaa!"
Går i dvala upp och lägger Vincent brevid mig. Hinner tänka.. ganska mysigt att ha båda knoppisarna så nära och bara känna hur varma och goa de är.. Men så börjar det..
"Mammas kudde!" Säger Vincent stolt.
"Mammas täcke"
"Mammas säng"
"Felicia!!, liiissaa,liisaa!"
"Feliiiiciiiaaas fot!" varpå han drar ett rejält tag i hennes fot och skrattar.
Felicisa vaknar av bullret och den omilda behandlingen, muttrar för sig själv och lägger sig vid fotändan av sängen så långt bort hon kan komma.
Vincent fortsätter.. han har nu hittat sakerna från igårkväll.
"Nalle, Vincents nalle, Flisa nalle!" Mycket lycklig..
"Mamma BOK! Mamma läsa bok!"
jisses.. vad göra.. överväger att lägga en stor kudde över huvudet och låtsas att jag inte hör. Alternativt ligger det en mycket ilsk känsla och gnager, ett behov av att vilja skälla ut honom samtidigt som jag givetvis inte skulle kunna göra det någonsin.. Förbaskade unge.. han gör ju ALDRIG såhär.. varför just nu?! Klockan är sex!
Tar ett bestämt tag om hans mage och tvingar honom intill mig. Han följer glatt med. Ligger så tills jag tror att han somnar och jag också somnar. Vincent bökar bort och lägger sig själv. Tio minuter går (tror jag)
MAMMAAAA!!
Drar hon lätt panikslagen intill mig igen. Måste ju få sova lite till.. Vincent myser.. vi somnar om en liten stund till.. pust..
 
Stolt Flisa har fått några få prickar i ansiktet
 
 
0 kommentarer